  • 141. Data: 2020-02-06 10:16:33
    Temat: Re: Komunikat UKE w sprawie DVB-T2
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    > Sam jestem takim miłośnikiem i nie mam najmniejszego problemu z jakością
    > dźwięku. Dla bardziej wymagających jest FLAC.

    Tu nie chodzi o jakość dźwięku, z tym nie ma problemu. Chodzi o
    przyzwyczajenia. Znam paru stałych bywalców NFM we Wrocławiu, *wszyscy*
    oni preferują CD.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 142. Data: 2020-02-06 10:29:20
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-02-06 o 10:16 +0100, Paweł Pawłowicz napisał:
    > Tu nie chodzi o jakość dźwięku, z tym nie ma problemu. Chodzi o
    > przyzwyczajenia. Znam paru stałych bywalców NFM we Wrocławiu,
    > *wszyscy* oni preferują CD.

    A są w stanie odróżnić CD od FLAC, kiedy oba są odtwarzane na tym samym
    sprzęcie?

    Spotkałem się z opiniami iż najlepszy dźwięk pochodzi z igły
    adapterowej, bo przedstawia ona "prawdziwą", analogową falę dźwiękową
    zapisaną w materiale. I z tym mogę w jakiś sposób się zgodzić, a
    przynajmniej jestem w stanie zrozumieć punkt widzenia. Ale mówić o
    wyższości CD nad FLAC? Tego nie pojmuję.

    Mateusz

  • 143. Data: 2020-02-06 10:40:22
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    > A są w stanie odróżnić CD od FLAC, kiedy oba są odtwarzane na tym samym
    > sprzęcie?

    Jeszcze raz: nie chodzi o kwestie techniczne.
    Zrobiłem na sobie eksperyment, o którym mówisz. Z udziałem osoby, która
    przełączała źródła według swego widzimisię. Nie byłem w stanie
    rozróżnić. Ale obawiam się, że ze względu na wiek, gdyby jakiś dowcipniś
    odłączył mi głośniki wysokotonowe, to i tak bym nie rozróżnił :-(

> [...]
    > zapisaną w materiale. I z tym mogę w jakiś sposób się zgodzić, a
    > przynajmniej jestem w stanie zrozumieć punkt widzenia.

    Czarna płyta ma niewielką dynamikę, kompresowano więc muzykę aby
    zmieścić ją na płycie. Moim zdaniem taki mastering psuje muzykę, ale są
    tacy, którzy to lubią. I to ich święte prawo. Chyba, że miłościwie nam
    panujący zarządzą inaczej.

    > Ale mówić o
    > wyższości CD nad FLAC? Tego nie pojmuję.

    Ja reż.

    P.P.

  • 144. Data: 2020-02-06 11:36:07
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Paweł Pawłowicz wrote:

    > Ja reż.

    No więc gdzie kontrowersja w mojej wypowiedzi, że nośniki optyczne już
    od dawna nie mają sensu technicznego?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 145. Data: 2020-02-06 11:41:03
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > A backup masz ? :-)

    Krytycznych rzeczy tak, ale już RAID5 pozwala mi spać spokojnie.

    > Moze po prostu szczegoly ich nie interesuja.

    Nie oczekuję od biurokratów pojęcia o działaniu zasilaczy impulsowych.
    Oczekuję, że definiują taką tabelkę:

    https://en.wikipedia.org/wiki/80_Plus

    powiedzą, że minimum akceptacji przy wprowadzaniu na rynek to Gold i
    niech się teraz konstruktor martwi.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 146. Data: 2020-02-06 13:51:03
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 06.02.2020 o 11:36, Piotr Wyderski pisze:

    > No więc gdzie kontrowersja w mojej wypowiedzi, że nośniki optyczne już
    > od dawna nie mają sensu technicznego?

    Nie pisałeś o sensie technicznym, pisałeś o sensie w ogóle. A to spora
    różnica.

    P.P.

  • 147. Data: 2020-02-06 15:01:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 5 Feb 2020 21:34:55 +0100, Piotr Wyderski
    > Nie mam żdnych płyt. Tzn. mam sporo, wrzuciłem na domową macierz
    > RAID,
    > a nośniki poszły do kubła. Optyczny sposób przechowywania
    > informacji od
    > dwóch dekad nie ma sensu.

    Jak padnie Ci ta macierz to ciekawe co powiesz. Nośnik optyczny
    (najlepiej m-disk) to podstawa.

    --
    Marek

  • 148. Data: 2020-02-06 16:03:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Krytycznych rzeczy tak, ale już RAID5 pozwala mi spać spokojnie.

    Mowisz, ze patrzysz na swiat optymistycznie.
    Burzy nie bedzie, dwa dyski naraz nie padna, powiadomienie o padzie
    jednego dotrze, wolumin sie logicznie nie wysypie :-P

> [...]
    >Oczekuję, że definiują taką tabelkę:

    >https://en.wikipedia.org/wiki/80_Plus

    >powiedzą, że minimum akceptacji przy wprowadzaniu na rynek to Gold i

    No to oni to po trochu robia.
    Zarowki weg, odkurzacze ponad 700W weg, pompy o sprawnosci ponizej
    iles tam weg ...

    J.

  • 149. Data: 2020-02-06 17:45:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 6 Feb 2020 16:03:07 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Mowisz, ze patrzysz na swiat optymistycznie.
    > Burzy nie bedzie, dwa dyski naraz nie padna, powiadomienie o padzie
    > jednego dotrze, wolumin sie logicznie nie wysypie :-P

    O tak banalnych rzeczach jak sabotaż dziecka albo kradzież nie
    wspominając...

    --
    Marek

  • 150. Data: 2020-02-06 18:29:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >O tak banalnych rzeczach jak sabotaż dziecka albo kradzież nie
    >wspominając...

    No - pod to to i plyty moga trafic :-(

    J.