eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKontroler silnika BLDC › Re: Kontroler silnika BLDC
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer02.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kontroler silnika BLDC
    Date: Mon, 05 Mar 2018 15:10:05 +0100
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    In-Reply-To: <p7jfb5$5pv$1@node2.news.atman.pl>
    References: <a...@n...neostrada.pl>
    <5a9d0f1e$0$664$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <p7jfb5$5pv$1@node2.news.atman.pl>
    Message-ID: <a...@n...neostrada.pl>
    User-Agent: Groundhog 2.08 Newsreader for Android
    http://83.220.108.211/bins/groundhog/
    Lines: 28
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 31.0.82.130
    X-Trace: 1520259007 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 31362 31.0.82.130:2606
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 3074447262
    X-Received-Bytes: 2638
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:729905
    [ ukryj nagłówki ]

    On Mon, 5 Mar 2018 14:05:39 +0100, Janusz <j...@o...pl> wrote:
    > Bo kluczujesz go wg sygnałów z hall-a a że przy zmianie uzwojeń
    > sekwencje się nie zgadzają to silnik nie chodzi, uruchom go bez
    > hall-a
    > jak opanujesz zmianę kierunku to dopiero popraw program aby
    > obsługiwał
    > zewn synchronizację z hall-i.

    Ale jak uruchomić bez halla? Nie chcę się bawić w backemf...
    W takim razie jak działa zmiana kierunku w innych sterownikach
    przekładając tylko kable? To zadziała tylko z sterowaniem backemf?
    Czy ten problem ze zmianą obrotów może mieć związek z utykaniem przy
    starcie? Bo jeśli nie to problem zmiany obrotow nie jest dla mnie
    istotny (mogę zmienić sekwencje programowo a nie przekładać
    przewody), chce tylko poznać dobrze zasadę działania.
    Czy mogę uznać, że jeśli jałowo i pod niewielkim obciążeniem kręci
    się swobodnie, bez szarpania i bez nadmiernego poboru prądu to
    sekwencje są OK, a problem ze startem jest związany z czymś innym?
    Np. do startu jest wymagana inna sekwencja.
    Bo jak dotąd rozumiem to tak, że mając info o położeniu rotora z
    halla _zawsze_ zostanie załączone odpowiednie uzwojenie wymuszające
    obrot rotora bez martwego położenia. A właśnie ta sytuacja przypomina
    coś na kształt martwego położenia, pomimo prawidłowego załączenia
    odpowiedniego uzwojenia wg informacji z halla rotor jest
    "zakleszczony" w martwym położeniu.

    --
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: