  • 31. Data: 2010-11-22 21:58:10
    Temat: Re: Konwersja halogenów do HID
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-11-22 21:53, Lewis pisze:

    > Czytałeś co "to" wyprawia od kilku dni? ;)

    Tylko tyle, co mi go ktoś wyciągnie. I to tylko po procentach, bo często
    na trzeźwo nie dzierżę.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 32. Data: 2010-11-22 22:05:02
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 22 Nov 2010 21:44:24 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Niestety jestem przeciwnego zdania. Z częścią wniosków się zgadzam
    > - z wieloma prezentowanymi tezami już nie.
    > Pierwszy z brzegu przykład:
    > <cite>
    > Reflektory wyposażone są w samopoziomowanie z interfejsem białkowym
    > który pozbawiony jest wad samopoziomowania opartego o czujniki.
    >
    > Zalety sapomopoziomowania białkowego:
    > - potrafi obniżyć reflektory przy podjeżdżaniu pod górkę - uniknięcie
    > oślepiania kierowcy jadącego z przeciwka.
    > - potrafi przewidywać zakręty i w efekcie obniżyć wiązkę i zapobiec
    > oślepianiu kierowcy jadącego z przeciwka.
> [...]

    Ale w czym problem? Poziomowanie reflektorów w samochodach nie działa w
    oparciu o platformę żyroskopową i szybkie serwomechanizmy dzielące w czasie
    rzeczywistym, ale jest durnym automatem, który pamięta za kierowcę, by
    obniżyć lampy, gdy do bagażnika wrzucimy wór kartofli i posadzimy na tylnej
    kanapie mamusię. Na dziurach, czy podczas pokonywania wzniesień to nie
    działa.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 33. Data: 2010-11-22 22:09:16
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > Czy ktoś bawił się w konwersję lamp halogenowych, np HB4
    > na lampy HID z użyciem standardowych reflektorów i kloszy?

    testowałem. HB3 lub HB4 ( te o mocy 55W)

    > Obawiam się po pierwsze złego ogniskowania przez standardowy reflektor.

    nie obawiaj się, bo ognisko palnika jest dokładnie w tym samym miejscu co
    żarnika w zwykłej żarówce

    > A po drugie efektów związanych z produkcją światła UV przez taki żarnik,
    > który może zniszczyć sam klosz lampy...

    u mnie sie nic nie dzieje, ale mam szklany klosz

    > Ktoś używał takich tanich zestawów do konwersji za 100zł?

    z tego co widziałem wszystkie palniki są tej samej firmy, różnicą są
    przetwornice. Mam jedne które kupiłem 3 lata temu i przejechalem na nich już
    ładnych kilkadziesiąt tys km. Kosztowały 200zł razem z palnikami. mam też
    drugie które kupilem 2lata pozniej za 160 i są syfiaste (powoli rozpalają,
    bańka gazu drży)

    Moze kup jakieś slimy po około 100pln/szt moze beda lepsze (nie testowałem)

    pozdrawiam
    http://swiatla.arbiter.pl/

  • 34. Data: 2010-11-22 22:18:15
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *P.B.* w wiadomości news:qq61wqjrmk7j$.1a99fsv4qrn0w$.dlg@40tude.net
    napisał(a):
    > Spoko, Przemol będzie tym po USA jeździł, więc nie grozi nam, że będzie
    > nas oślepiał. Znając Amerykanów, to może być u nich legalne. Ja nawet nie
    > miałbym nic przeciwko takim przeróbkom, ale u nas zwykle biorą się za nie
    > ludzie bez pojęcia o czymkolwiek, którym zmatowiały piętnastoletnie
    > odbłyśniki i kombinują jak to poprawić, a jednocześnie dodać sztruclowi
    > szyku.

    Reflektory to dajmy na to 150-200pln sztuka, robocizna własna porównywalna
    do HID za 100pln komplet, dziwisz się że ludzie zaczynają robote od dupy
    strony?

    > Tak, czy inaczej polecam:
    > http://swiatla.arbiter.pl/galeria/chinskie.ksenony.w
    .akcji
    > Adam wie co robi i nie dorabia ideologi. Dobrze, by domorośli przerabiacze
    > poczytali sobie, to nie będą mi w okna na trzecim piętrze świecić tymi
    > swoimi zenonami :-)

    Bo to może dobrze świecić, ale wielu domorosłych taka przeróbka przerasta,
    wkładają zestaw w coś co było reflektorem i cała para w gwizdek, świeci
    niebieskawo choć oświetla jak halogen w sprawnej lampie.

    Pozdr

  • 35. Data: 2010-11-22 22:18:27
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w wiadomości

    > nie obawiaj się, bo ognisko palnika jest dokładnie w tym samym miejscu co
    > żarnika w zwykłej żarówce

    tu jeszcze moja poprawka - czy masz na myśli światła typu "halogeny" czyli
    dodatkowe - przeciwmgielne? Bo jesli tak to rzeczywiscie się nie obawiać, bo
    na tych światłach nie jeździ się non stop. A jeśłi mijania to masz słuszne
    obawy. Ale przetestuj na ekranie. U mnie w mijania to wychodziło tak
    http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/17344.Test.chinski
    ego.xenona

    szału nie robi geometria ale tragedii w stosunku do oryginału HB3 też nie
    widać

  • 36. Data: 2010-11-22 22:21:27
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "freewolny" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zauważ tylko proszę, jak szybko wszyscy producenci wycofali się z
    > montowania ksenonów w zwykłych lampach. A trochę tego było: Renault,
    > Volvo, Fiat, chyba nawet Mercedes.

    może było za drogo? (każdy reflektor musuiał być indywidualnie projektowany)
    może dlatego ze nie dało sie zrobić bixenona?
    Teraz pakują soczewkę bo są one uniwersalne, jest kilka modeli i powtarzają
    się w dużej części samochodów. Jest taniej i do tego prost bixenon za który
    się kosi $$

    nie znam przyczyn dla których się wycofali, ale reflektor FF jest bardziej
    efektywnym reflektorem od soczewki. I co jeszcze ważne - trwalszym bo
    soczewki się wypalają
    http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/16557.Xenon.D2R.re
    flektor.bez.soczewki

  • 37. Data: 2010-11-22 22:24:42
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "P.B." <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Tak, czy inaczej polecam:
    > http://swiatla.arbiter.pl/galeria/chinskie.ksenony.w
    .akcji
    > Adam wie co robi i nie dorabia ideologi. Dobrze, by domorośli przerabiacze

    dzięki za reklamę:)
    Te moje FF xenon to są powiedzmy są na granicy progu akceptacji, ale akurat
    w tych reflektorach te palniki świecą ok. Nikt mi nie miga długimi, pytałem
    na CB - nikt nie narzeka. A różnica w jakości jazdy jest ogromna.

  • 38. Data: 2010-11-22 22:27:43
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > Niestety jestem przeciwnego zdania. Z częścią wniosków się zgadzam
    > - z wieloma prezentowanymi tezami już nie.

    gdybyś się przyczepił do HIDa w FF to bym Cię jeszcze zrozumiał, bo sam nie
    jestem przekonany do takich rozwiazań

    > Pierwszy z brzegu przykład:
    > <cite>
    > Reflektory wyposażone są w samopoziomowanie z interfejsem białkowym który
    > pozbawiony jest wad samopoziomowania opartego o czujniki.

    ale akurat samopoziomowanie białkowe jest najskuteczniejsze i z tym chyba
    nie podyskutujesz. Mówie o swojej sytuacji gdzie używam tego na bieżąco a
    nie jak 99,9% kierowców którzy raz ustawią i jezdza.

    > Poczytają, dowiedzą się co jest tanie itd. Później mamy wsiowe
    > stroboskopy itd.

    i tak mamy i tak mamy. Ja robię stronę bo chciałem troche doświadczeń
    pokazać które zrobiłem. A niestety na wielu forach w PL wiedza o xenonach
    jest "autoświatowa" czyli "musisz mieć spryskiwacze i poziomowanie"

  • 39. Data: 2010-11-22 22:29:07
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > Tu akurat nie mijasz się z prawdą - żarniki jakie widziałem
    > 34W mają zastępować halogeny 55W. Pytanie tylko jaką
    > sprawność ma ten zasilacz elektroniczny... Niech ma te 70%
    > i już mamy prawie 50W poboru całego zestawu: żarnik+zasilacz.

    tu masz odp.
    http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/12497.jaki.prad.po
    biera.xenon

  • 40. Data: 2010-11-22 22:32:13
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia 22 Nov 2010 20:51:52 GMT, to napisał(a):

    > Co to jest samopoziomowanie białkowe? Coś z biotechnologii?

    Tak, niestety to technologia niedostepna dla Ciebie.

    --