-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin3!goblin.stu.neva.r
u!news.neodome.net!feeder5.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!border1.nntp.ams1.
giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.
pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <r3415m$e8q$1@news.icm.edu.pl>
<X...@1...0.0.1>
<0...@g...com>
<5e564c4b$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
<5e5688bb$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
<5e568e5c$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
<5e569e3f$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <5e569e3f$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: Królik i jego przyjaciele
Date: Wed, 26 Feb 2020 18:00:01 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 57
Message-ID: <5e56a4d3$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.84.120
X-Trace: 1582736595 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 508 83.26.84.120:51714
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2672685
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5e569e3f$0$543$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 2020-02-26 o 16:24, J.F. pisze:
>>> fabrykę "greenfield". VW pod Poznaniem wybudował w 18 miesięcy, w
>>> międzyczasie projektowali auto.
>
>> Tylko czy nie mial jednak czegos wczesniej, bo tak budowac fabryke,
>> jak jeszcze nie bardzo wiadomo co w srodku bedzie robione ... tez
>> nieprzyjemnie.
>
>Ta fabryka jest prosta jak budowa cepa - po prostu hala. Wiekszym
>problemem jest wyposażenie linii transportowych, bo na nich wszystko
>jest oparte (cały montaż). Największy problem to chyba "zawrotki", na
>którym montowany pojazd przechodzi na równoległą nitkę, a między
>nitkami są ciągi komunikacyjne. We Wrześni jest to albo poniżej
>poziomu podłogi albo wysoko nad nią.
>Do betonowej podłogi można przytwierdzić wszystko, instalacje są
>podwieszone.
>W VW nie ma właściwie żadnych maszyn w tradycyjnym tego słowa
>znaczeniu (obrabiarek) - te są na działach silnikowym, odlewni. W
>głównej hali jest tylko montaż, kilka robotów spawalniczych oraz do
>montażu (m.in. szyb). Na stanowiskach pracy nieco części do montażu
>(nie ma za dużo - są dostarczane na bieżąco). Czyściutko i schludnie.
>Jest sporo drobnych narzędzi pneumatycznych i elektrycznych (w tym
>akumulatorowych) - do przykręcania śrub.
>Tu trochę zdjęć, jakby kogoś zainteresowało:
>https://glowny-mechanik.pl/2017/03/06/zdjecia-fabry
ki-volkswagena-bialezycach/
>A tu film:
>https://glowny-mechanik.pl/2017/03/06/montaz-volksw
agena-craftera-fabryce-bialezycach-kolo-wrzesni/
>To naprawdę żadna filozofia zbudować taką halę i ją wyposażyć.
Niby tak, a potem jednak masz problemy "zawrotki" :-)
Ale spojrz tu
https://goo.gl/maps/EKBvQXY2dau1uRHZ8
Jakos fikusna ta hala, a zakladam, ze taka przydatna.
Oczywiscie za pare lat przyjdzie inny model ... wiec dobrze miec
zapasy.
>A części dojeżdżałyby w trybie just-in-time i nawet dużego magazynu
>wtedy nie potrzeba.
A potem urlop dla wszystkich, az sie nie skonczy epidemia w Chinach
:-)
>Ale ktoś się za to powinien wziąć - nie polityk, ale inżynier z
>menedżerem do spółki.
Dokladnie, tylko ze dobrze byloby miec dzialajacy prototyp,
no i wola polityczna powinna byc ... lub finansowa.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.02.20 18:36 J.F.
- 26.02.20 18:53 kk
- 26.02.20 21:59 Budzik
- 26.02.20 22:01 T.
- 26.02.20 22:03 T.
- 26.02.20 22:04 T.
- 26.02.20 22:10 T.
- 27.02.20 06:59 Budzik
- 27.02.20 09:29 T.
- 27.02.20 11:59 Budzik
- 27.02.20 12:07 Kris
- 27.02.20 12:22 robot
- 27.02.20 13:15 T.
- 27.02.20 13:16 T.
- 27.02.20 13:19 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=
- 2024-05-17 Warszawa => Senior Software Engineer PHP (BillPro) Contractor <=
- 2024-05-17 Warszawa => International freight forwarder <=