  • Data: 2020-05-25 20:51:42
    Temat: Re: Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?... OT
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Grzegorz Kurczyk" 5ecbcf6d$0$510$6...@n...neostrada.pl

    > Nie sądzę, żeby moja pani rozpoznawała więcej barw ode mnie.
    > Jak mi pokazuje dwa buty o minimalnie różnym odcieniu zieleni,
    > to wyraźnie widzę różnicę barw, tylko po prostu guzik mnie
    > obchodzi jak te odcienie się nazywają. Oba są zielone tylko
    > jeden ma 560nm a drugi 569nm :-)

    Gdyby kobiety naprawdę rozpoznawały 5 składowych -- widziałyby
    świat zupełnie inaczej niż mężczyźni. Różnica w postrzeganiu
    pomiędzy kobietą i mężczyzną byłaby ~taka, jaka jest pomiędzy
    zdrowym i daltonistą.

    Dlaczego B nie ewoluuje w ogóle a:
    - pomiędzy poszczególnymi R są takie różnice, że dają dodatkowe informacje?
    - pomiędzy poszczególnymi G są takie różnice, że dają dodatkowe informacje?

    R i G szaleją ewolucyjnie a B stoi w miejscu!?

    Pytania raczej do PP, nie do Ciebie...

    -=-

    Wszelkie źródła mi znane mówią, że człowiek widzi
    3 składowe -- te źródła uważają, że kobieta nie
    jest człowiekiem? ;)

    Monitory RGB (itp. itd. -- CMY/CMYK i wszelkie inne) opierają się o 3 składowe.
    Są produkowane tylko z myślą o mężczyznach? Niby miewają więcej składowych, ale
    nadal opierają się o 3 podstawowe składowe RGB i im komplementarne -- CMY.

    --