  • Data: 2020-05-26 16:38:47
    Temat: Re: Kto da więcej? lub za mniej? -- lumenów za plny?... OT
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." 5ecd09a1$0$557$6...@n...neostrada.pl...

    > Kto wie - moze i widza inaczej tylko jak maja to nam wytlumaczyc ?

    Elektryk pokazał groszkowe testy pod koniec:
    https://youtu.be/xRWlTcPmh3A?t=416

    swego filmu -- czy inne testy są dedykowane kobietom
    a inne mężczyznom? Może testy są te same, ale normy są inne?

    > Szczegolnie, ze odpowiedz bedzie "ty glupia/slepa jestes" :-)

    Raczej -- glupI/slepY jesteś...
    Choć kto wie -- nadmiar wrażeń może poskutkować paradoksalnie
    zawężeniem poznania. Im więcej dyskutantów -- tym mądrzejsza grupa?
    Niekoniecznie, bo niektórzy mogą tak zaszumić (nawet użytecznymi
    informacjami, ale powtarzanymi zbyt/niepotrzebnie często) że
    zagłuszą użytecznych... (zniechęca do czytania tego, co piszą
    użyteczni, wnoszący coś mądrego/nowego) [przykładowo -- można
    tak dużo gadać, by zniechęcić do słuchania PP; praktyka
    schematyczna, sprawdzona, wypróbowana, uskuteczniana przez
    stulecia, zwana niekiedy ,,męczeniem przeciwnika''; różne są
    powody nadmiernej gadatliwości, w tym: gaszenie chęci do gadania
    innych; zachęcanie innych do gadania; ukrywanie informacji jak
    ukrywanie liścia w lesie; budzenie refleksji; popisywanie się
    elokwencją czy wiedzą; weryfikacja własnych przemyśleń... bywa ;)
    nawet, że chodzi naprawdę o redundancję...]

    > Gdyby roznice miedzy takimi dwoma receptorami R byly male,
    > to moze nawet mozg/nerw by to przetworzyl na podobne kolory,
    > wiec nie byloby takiego bardzo roznego postrzegania.

    Owszem -- rozdzielczość sprzętowa oka.

    > Moja nauczycielka od fizyki wspominala studenckie laboratoria,
    > gdzie do kolorymetrii trzeba bylo mezczyzny. Kolorymetria polegala
    > na tym, aby dwa pola sprowadzic do takiego samego koloru, a kolor
    > sie zmienial np w zaleznosci od stezenia substancji.

    > Bo one kreca, kreca, i kolory nigdy nie chca sie pokryc.

    Bo może sa chimeryczne? [czyli myślą o seksie, miast o alchemii]

    kręci, przybliża się do pokrycia kolory_stycznego, ale
    zapomina o tym nudnym dziele na chwilę, po czym przypomina
    sobie, gdy już jest za pokryciem kolory_stycznym...
    więc (widząc coraz większy rozjazd) wraca z kręceniem...

    > Wolaja kolege, on kreci i mowi - teraz jest dobrze.
    > One patrza ... no jak takie same, to sa inne kolory.

    Więc jednak mają lepsze rozróżnianie kolorów!
    (o ile piszesz prawdę)

    > Ale wynik z galki wychodzi taki, jaki powinien wyjsc, w granicach bledu.

    W granicach błędu -- otóż to! Czym jest ten błąd i ta dokładność czy norma?!

    > A nie ? Tylko z rzadka taki sprzet wybiera kobieta :-)

    Gdyby lepiej rozróżniała kolory -- częściej by wybierała!
    Jeśli w domu będzie głuchy i ślepy -- kto wybierze kolory
    (choćby obraz na ścianę) a kto dźwięk (choćby radio, płytę
    z muzyką)...

    Obrabiasz grafikę w JPG, po czym zamieniasz ją na TIFF, by pokazać
    innym, czy odwrotnie? -- obrabiasz TIFFy i zamieniasz w JPG?

    Dlaczego zakładamy, że rozdzielczość człowieka zamyka się w 7 bitach?
    Kobieta to nie człowiek czy mężczyzna to nie człowiek?

    TIFFy mogą mieć 16, 32 i więcej bitów na kolor?

    Obrabiany materiał może mieć i 64 bity, i więcej na kolorowy piksel -- oby
    komputer zdołał to uciągnąć! Ale efekt końcowy pokazujemy zwykle w 8 bitach
    na kolorowy piksel i dodajemy, że na wzrok człowieka to i tak za wiele...

    > To akurat chyba sprawa tego, ze dosc dawno temu wydzielilismy trzy
    > "kolory podstawowe", ktore tak naprawde nawet dla meskiego oka
    > nie sa podstawowe, ale w miare wystarczaja.

    Dlaczego tak wydzieliliśmy? Badaliśmy tylko mężczyzn?
    [kobiety zbyt głośno krzyczały podczas wypalania... e... badania wzroku?]

    > I nie ma sensu komplikowac i wprowadzac nastepnych kolorow.

    Matryce bardzo często mają (miały?) dodatkowe G -- bardzo często widziałem
    matryce z 4 podpikselami i chyba ten dodatkowy podpiksel był G, i był
    identyczny z normalnym G.

    Ale coś w tym jest -- drukarki mają dodatkowe barwy. (CL, ML, YL, bądź tylko
    dwa z tych lajtów) Ale mają też (z jakiegoś powodu) K -- jak blacK lub jak
    Kontur. [Kontur ze Szczytna? -- muszę to sprawdzić] Czyżby oko ludzkie
    widziało także komplementarny do K, czyi nic zwane bielą lub wszystkim? ;)
    [nikt nam nie wmówi, że białe nie jest rozjaśnionym czarnym!]

    > Choc cos mi chodzi po glowie, ze jedna firma probowala dolozyc
    > czwarty, i bynajmniej nie chodzilo o CMYK.

    I CMYKi mają dodatkowe, i RGB mają...

    --