    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kto ma pierwszeństwo?
    Date: Sat, 22 Nov 2014 13:45:26 +0100

    Użytkownik "mk4" <m...@d...nul> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:m4pvpm$7g0$...@u...news.interia.pl...

    > No ale czy znie taka sama sytuacja zachodzi gdyby znaku ustap
    > pierwszenstwa nie bylo wcale? Przeciez bedzie dokladnie tak samo.
    >
    > Wiec wg ciebie co ten znak zmienia?
    >
    > A przekladajac to na sytuacje gdzie jak masz ustap to masz ustapic
    > niezaleznie ktorym pasem drogi z pierwszenstwem cos jedzie i jakich tam
    > manewrow nie wyczynia - to czy rzeczywsinie nie ma obowiazku ustapic tez
    > tym, ktorzy zjezdzaja z glownej na ten jego pas?

    Tak dla uproszczenia, czy taki węzeł to Twoim zdaniem jedno skrzyżowanie,
    czy jednak wiele różnych?
    Dla mnie to drugie, więc pierwsze kończy się gdy włączający JUŻ WJECHAŁ
    swoim pasem na główną drogę, tam gdzie kończy się ciągła linia oddzielająca
    oba pasy.
    A drugie skrzyżowanie zaczyna się gdy zjeżdżający próbuje skręcić w prawo,
    wcześniej musząc zmienić pas w ramach tej samej drogi.
    Czyli sporny odcinek jest już (przez chwilę) trzecim pasem drogi głównej.