  • Data: 2014-08-01 22:52:57
    Temat: Re: Kto się zna na półośkach w Hondzie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Pszemol" napisał
    >Zainteresował mnie dziwny element/pierścień nałożony na moją
    >półośkę... coś to ma do wyważania osiek i wibracji... Nigdy tego nie
    >miałem w samochodach (ani 1994 nissan sentra ani 1995 toyota camry
    >tego nie miały).
    >Tu jest to numer 14 i 15 na diagramie:
    >http://estore.honda.com/honda/images/parts/catalogs
    /EA/14SDN01/Estore/illustrations2/SDN4B2101.png

    Nie twierdze ze to to, ale Dynamic Vibration Damper moze wlasnie tak
    wygladac.

    >I teraz pytanie - wygląda na to że ten element jest zamocowany
    >opaską do ośki, czyli względnie łatwo go zdjąć/wymienić... bez
    >konieczności kupowania całej półośki, co dużo kasy kosztuje :-)

    Na oko to wcale nie tak latwo - trzeba troche rozebrac.

    A tu masz przyklad z zewnatrz montowanej
    http://allegro.pl/opel-vectrab-2-0-dti-polos-poloska
    -prawa-2003-r-i4466086770.html

    >Czy po takiej operacji trzeba ośkę wyważyć?

    To sluzy do wywazania samoczynnego :-)

    >Ten pierścień jest symetryczny względem ośki?

    Symetryczny, ale przeciez niedokladny. Sam sie ma ustawic dobrze ..

    >Jak to działa, czy może czegoś nie rozumiem i błądzę? :-)

    W napedach CD i szlifierkach masz takie z kulkami - tych to dopiero
    nie rozumiem :-)

    J.