  • Data: 2014-08-09 21:26:32
    Temat: Re: Kto się zna na półośkach w Hondzie?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message
    news:lrp09u$k91$1@node1.news.atman.pl...

    > Przetestowałeś zewnętrzne:)
    > Zobacz czy półosie siedzą sztywno w skrzyni biegów, poszarp góra dół i
    > zobacz czy półoś wraz z trójpalczakiem siedzi "sztywno" w obudowie
    > przegubu, ma chodzić na boki ale nie mieć luzu poprzecznego.

    OK, mam auto podniesione na stojakach...

    Leżę pod nim, ruszam półośką od strony pasażera (prawą).
    Odrobinę się rusza we wszystkie strony: wzdłuż ośki, ruch
    między skrzynią a kołem jest może 1/4 mm i coś stuka
    przy kole jak ośka dobija w tamtą stronę. Rusza się nieco
    również gdy chwycę ośką i zaczynam nią ruszać w kierunku
    przód-tył samochodu, może 1/2 mm luzu, kubek przegubu
    przy skrzyni automatycznej też się odrobinę rusza względem
    skrzyni, ale nie mając doświadczenia nie umiem powiedzieć
    czy to jest jeszcze OK czy już nie jest OK.

    Nakręciłem krótki filmik z tej inspekcji trzymając aparat
    w ręce, więc nie wiem czy dużo zobaczycie, ale spróbujcie...

    To jest ta długa od strony pasażera:
    https://vimeo.com/103014585

    To jest ta sama prawa (pasażera) półośka i stuki przy
    posuwaniu jej w stronę koła:
    https://vimeo.com/103014586

    Półośka lewa, od strony kierowcy (krótsza) ma mniej luzów.
    Zdecydowanie mniej.

    Chyba jednak czas rzucić ręcznik na ring i odwiedzić mechanika.