  • Data: 2016-09-23 14:31:10
    Temat: Re: Ładowanie indukcyjne
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-09-22 o 22:58, re pisze:

    > Użytkownik "Adam"

    >>> B. wyłącznie przewodowo
    >>> C. indukcyjnie i przewodowo

    > Hehe, takie skojarzenie:
    > Po co każdemu ładowarka indukcyjna.
    > Zrobić jedną pętlę wokół całego domu/bloku.
    > Albo całego miasta.
    > Albo całego globu ;)
    > ---
    > No i właśnie takie ładowarki mogą być w miejscach użyteczności
    > publicznej. Np idziesz do maka, coś hamasz, telefon na stole ładuje się.
    >
    > Ziściły by się plany Mikołaja Tesli.
    > ---
    > A jakie miał plany ?

    M.in. bezprzewodowe przesyłanie energii.
    Krótkie wzmianki:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Nikola_Tesla

    Szczerze polecam ciekawą książkę:

    "Władca piorunów. Nikola Tesla i jego genialne wynalazki"
    Przemysław Słowiński, Krzysztof K. Słowiński

    http://lubimyczytac.pl/ksiazka/111667/wladca-pioruno
    w-nikola-tesla-i-jego-genialne-wynalazki

    Niestety, większość życia strawił na spory z Edisonem, przez to także
    stracił sporo dobytku (notatki, prace, urządzenia, budynki).

    --
    Pozdrawiam.

    Adam