    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ładowanie pakietu 4 szt NiMN z 5V - jak?
    Date: Mon, 22 May 2017 11:02:43 +0200

    W dniu 2017-05-21 o 21:23, Irokez pisze:
    > Witam
    >
    > U chińczyków kupiłem małemu robota BB-8 zdalnie sterowanego (taka kulka
    > turlająca się z głową na magnesie).
    > W komplecie do ładowania bateryjek, 4 sztuki NiMN rozmiar AAA, był
    > kabelek USB. Coś w nim się świeciło podczas ładowania, ale czy była w
    > nim elektronika? hmm...
    > No i przepadł gdzieś kabelek.
    >
    > Na pewno z 5V nie naładuję 4 ogniw połączonych w szereg.
    > W samym robocie zero elektroniki kontrolującej ładowanie, po prostu od
    > gniazdka idą przewody na plus i minus pakietu przez wyłącznik zasilania.
> [...]
    Chyba najprościej to przełożyć te AAA do zewnętrznej ładowarki.

    Bardziej skomplikowanie. Jest chyba jakiś nieduży prąd pod którym można
    akumulatorki trzymać wieczyście. Wymaga przedefiniowania pojęcia
    sensowanego czasu. Poszukałbym wśród scalaków do prądowego zasilania
    DCDC LEDów.

    Jak się robi szybkie i dobre ładowanie akumulatorków w pakiecie to nie
    mam pojęcia. Moje wątpliwości budzi kwestia nie całkiem równych pojemności.
    P.G.