    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ładowarki - burdel większy niż przy końcówkach do LPG
    Date: Sat, 17 Feb 2018 20:24:04 +0100

    W dniu 2018-02-17 o 18:45, ToMasz pisze:
    > (...)
    > Ci 3 kropelki na beton. a elektrykiem stajesz przy gniazdku, w
    > akumulatorach masz napięcie.... inne niż w sieci. ta "przemiana,
    > transformacja" jest dokonywana ze stratą o której właśnie wspominam.
    > (...)

    Co Ty bredzisz?
    W podstawówce na fizyce spałeś?
    Co ma napięcie w sieci do napięcia w akumulatorach?
    Jaka przemiana? Jaka transformacja?

    W przypadku zasilania "słabych" odbiorników "mocnymi" zasilaczami może
    być jakaś licząca się strata - przykładowo oszczędny komp napędzany
    zasilaczem 650W. Ale to są procenty.
    W przypadku zasilaczy impulsowych obliczonych do konkretnego poboru mocy
    straty są mniejsze lub bliskie zeru.
    Poza tym tam nie ma transformatorów. Nie ma też transduktorów ani innych
    tego typu wynalazków, pokrętłem autotransformatora też nikt nie kręci ;)

    Straty w energetyce są przede wszystkim na liniach transmisyjnych. Wzory
    są ogólnie znane, można łatwo policzyć. Materiał z podstawówki.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam