    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ładowarki - burdel większy niż przy końcówkach do LPG
    Date: Sat, 17 Feb 2018 23:18:29 +0100

    W dniu 17.02.2018 o 20:24, Adam pisze:

    > Co Ty bredzisz?
    > W podstawówce na fizyce spałeś?
    > Co ma napięcie w sieci do napięcia w akumulatorach?
    > Jaka przemiana? Jaka transformacja?
    >
    > W przypadku zasilania "słabych" odbiorników "mocnymi" zasilaczami może
    > być jakaś licząca się strata - przykładowo oszczędny komp napędzany
    > zasilaczem 650W. Ale to są procenty.
    może masz racje. ale jaki masz zasilacz w PC? 85+? bo normalne zasilacze
    nie spełniaja tej normy, z czego wniosek ze 20% może isć w ciepło

    > W przypadku zasilaczy impulsowych obliczonych do konkretnego poboru mocy
    > straty są mniejsze lub bliskie zeru.
    nie. W normalnych warunkach takie urządzenia, na rynku konsumenckim nie
    istnieją. są zasilacze ze sprwnością powyżej 90%, ale nie w tym
    przypadku. ładowanie tego typu akumulatorów, to trochę skompliowany
    proces. jeśli jest jakakolwiek zmiana prądu, to owe 90% nie wspominając
    o blisko 100% już odpływa. nawet w optymalnych warunkach, ładowanie od
    zera do 70 może 80% przebiega maksymalnym prądem(i tu jest miejsce na
    wysoką sprawność), potem trzeba "zwolnić". JAk będziesz ładował z 230v
    to też jest sprwność bliska 100%
    > Poza tym tam nie ma transformatorów. Nie ma też transduktorów ani innych
    > tego typu wynalazków, pokrętłem autotransformatora też nikt nie kręci ;)
    A co jest? Serio pytam. bo że niema transformatorów na 50hz - tu się
    zgadzamy. ale niema ich wcale?
    > Straty w energetyce są przede wszystkim na liniach transmisyjnych. Wzory
    > są ogólnie znane, można łatwo policzyć. Materiał z podstawówki.
    nie są. a jak to łatwo policzyć-policz, stawiam piwo.
    do zadania przyjmij następujące niewiadome
    ładujemy auto
    1. z ładowarki firmowej
    2. od innego producenta przez "przelotkę"
    3 z sieci 230V
    w różnych lokalizacjach, w sensie oddalenia od elektrowni.

    Straty są na wszystkim. nie istnieją urządzenia w 100% sprawne. (choć
    ktoś może się uprzeć że grzejnik jest- niech będzie). każda zmiana prądu
    i napięcia pociąga koszty. ja tylko wspomniałem ze embargo informacyjne
    wynika z chęci utajenia strat. jeśli masz inne zdanie - Twoja sprawa.
    jeśli twierdzisz ze się mylę - udowodnij, nie pisz że to łatwo policzyć
    opierając się na wiedzy z podstawówiki

    ToMasz