  • Data: 2018-03-25 13:22:08
    Temat: Re: Lepszy kabelek USB -- różnica dramatyczna!
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > W wiekszych sprzetach jest wieksza pokusa uzycia przetwornicy.
    > A tu prad relatywnie maly, zapas napiecia znikomy ...

    Ale ja zajmuję się także małym sprzętem, nawet mniejszym niż telefony.
    Przetwornice np. 50 mA. Cewki np. 2x2 mm.

    > Ale mowa o jednym telefonie.
    > Gorszy kabelek - 0.5A, lepszy kabelek - 1.5A.
    > Czy przetwornica nie powinna byc brdziej odporna ?

    Myślę że to uszkodzony kabel, i telefon myśli że można pobrać więcej.
    Można to jednak łatwo sprawdzić.

    > Tez. podlaczysz taki rozladowany li-ion pood zasilacz 4.0V, to tez sie
    > naladuje, a ze poplynie np 1.5A ... moze wytrzyma.

    A dlaczego zasilacz 4.0 V. Bez przetwornicy step-up nie naładuje się,
    pełne napięcie Li-Ion to 4.1 - 4.2 V.
    Rozładowany akumulator Li-Ion to zwykle > 3V (w temperaturze pokojowej).
    Większy prąd (przy stałym oporze) miałbyś przy bardziej normalnym
    napięciu zasilacza.

    No i normalny port USB 2.0 w pececie wyłączy się przy ok. 600 mA.

    > No i tak wlasnie podejrzewam - jest jeden tranzystor.
    > Tylko ze wtedy wtedy poplynie pradu tyle, ile poplynie.

    A nie. Bo jest cewka, a tranzystor nie jest włączony na stałe.

    > No ba, CE zobowiazuje, ale jak sie 1A przelacza ...

    No to co. W pecetach przełącza się 100 A (albo więcej) i radia
    (ani np. wbudowanego audio) nie zakłóca.
    --
    Krzysztof Hałasa