  • Data: 2018-03-25 23:32:52
    Temat: Re: Lepszy kabelek USB -- różnica dramatyczna!
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Krzysztof,

    Sunday, March 25, 2018, 1:30:37 PM, you wrote:

    > To ostatnie nie jest to zgodne z moimi doświadczeniami zawodowymi.
    > Tzn. oczywiście nie twierdzę, że stosuje się układy dyskretne -
    > najczęściej stosuje się przetwornice składające się głównie ze scalaka
    > i cewki/trafo (tranzystory przełączające są w środku). W przypadku
    > większych konstrukcji tranzystor może być na zewnątrz. Ale nie
    > przypominam sobie żadnego przypadku "liniowego" ładowania. To byłoby
    > zbyt trudne termicznie, sprawność przetwornicy byłaby zbyt mała
    > i tranzystor (a tym bardziej scalak) gotowałby się niepotrzebnie.

    Umówmy się - ja nie będę dyskutował o topologii sieci rozległych a Ty
    nie pouczaj mnie w układach zasilania, bardzo proszę :)

    Najpopularniejsza obecnie ładowarka na świecie zasilana z portu USB
    oparta jest o liniowy układ TP4056 w obudowie SO-8. Typowy prąd
    ładowania 1A. Wcześniej były inne układy - na przykład Linear
    produkuje LTC4054-4.2 - max. 800 mA (teoretycznie, bo praktycznie 700
    mA przy użyciu dodatkowego rezystora 0.25?, 500 mA bez dodatków) w
    obudowie TSOT23 - jak najbardziej liniowe.

    Przetwornice są stosowane przy zasilaniu z wyższych napięć oraz przy
    wyższych prądach. Ciężko sobie wyobrazić analogową realizację QIC 3.0.
    Ale mu tu o prostym ładowaniu z USB...

    --
    Best regards,
    RoMan