    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Magnetowód
    Date: Fri, 16 Feb 2018 19:11:19 +0100

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2018-02-16 o 17:58, J.F. pisze:

    >W ten sposób są magnesowane. Łącza się tworząc walec.

    Jakby byly magnesowane wzdluz srednicy, to tez by tworzyly walec.
    Tylko nie dalyby sie obrocic wzajemnie :-)

    >O! Dlaczego? Od dna też?

    O dna nie, chodzi o to, zeby strumien miedzy biegunami musial
    przechodzic przez utrzymywany element, zwore, a nie domykal sie
    bokiem.

    >Magnetyczne mocowanie osłon kolumn głośnikowych.

    brr, w glosnikach tez magnesy :-)

    >Czyli które rozwiązanie lepsze?
    >https://imgur.com/a/QSWxJ

    Patrze na aktualna wersje
    w tej lewej szczeliny niepotrzebne.

    Za to w tej prawej powinienes powiekszyc szerokosc/srednice i odsunac
    blache od bokow magnesu.
    Ale dno ma przylegac.

    Wydaje mi sie, ze prawe bedzie lepsze, jesli ma zapewnic brak
    osuwania - tylko wewnetrzna srednica tego kubka powinna byc wyraznie
    wieksza niz magnesu.
    Tak przynajmniej ze 2mm wiecej bym dal.

    No i klej dobry, bo inaczej nie rozerwiesz.

    O zobacz
    https://www.kickstarter.com/projects/210541927/magne
    tic-gear-snaps-to-organize-your-life

    Tu wstawili "spacer" zeby robil za szczeline miedzy magnesem a
    kubkiem.
    W sumie - mozna epidianem zalac

    Sila trzymania bardzo zalezy od szczeliny w obwodzie pola
    magnetycznego, ale jak bedzie za mala - trudno bedzie rozerwac :-)
    Moze warto sprawdzic cienka przekladke z plastikowej folii
    (w sumie moze byc tez aluminiowa czy miedziana).

    J.