eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaMaksymalny prąd wsteczny (efekt Zenera) w diodzie świecącej LED › Re: Maksymalny prąd wsteczny (efekt Zenera) w diodzie świecącej LED
    Subject: Re: Maksymalny prąd wsteczny (efekt Zenera) w diodzie świecącej LED
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>
    Date: Sun, 1 Dec 2019 16:21:12 +0100

    > Maksymalne DOZWOLONE napięcie wsteczne. Tj. takie, przy którym żadna
    > zmiana w procesie technologicznym nie doprowadzi do przebicia lawinowego
    > w złączu. Rzeczywiste jest wyżej, mniej więcej w przedziale 30-80V.

    > To jest maksymalny dopuszczalny "upływ" przy przy napięciu 5V, a nie
    > parametr wytrzymałościowy. Do tego zapewne mocno przeszacowany, bo
    > się fabryce nie opłaca tego mierzyć.

    > Byzydura. Ogranicza jedynie Rth-j.

    > Jędrek ma właściwą intuicję. :-)
    >
    >     Pozdrawiam, Piotr

    Podałem prąd wsteczny ( dla pierwszej z brzegu LED , tak sobie
    przyjąłem) nie jako parametr dopuszczalny a jedynie w celu wyznaczenia
    rezystancji dynamicznej w tym punkcie pracy.
    A w tym punkcie podział napięcia wygląda tak że zdecydowanie przekracza
    dozwolone 5V w kierunku zaporowym dla diody LED.

    Wskazuje jedynie że zostały przekroczone wartości katalogowe. Nie wolno
    to nie wolno.

    No chyba że nie rozumiem pytania...

    Pozdrawiam

    Adam Górski