  • Data: 2017-09-05 08:16:54
    Temat: Re: Malutki PC z dwoma dziurkami RJ45
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 5 września 2017 07:18:14 UTC+2 użytkownik m4rkiz napisał:

    > sam wlasnie napisales ze obudowa nic tu nie pomoze jezeli nie bedzie
    > pyloszczelna a ekran w routerze zwykle malo potrzebny jest
    >
    > jedyny minus stosowania starego laptopa jaki mi sie nasuwa to stosunkowo
    > duzy pobor mocy w porownaniu do dedykowanych rozwiazan

    Ale jak sie wstawi dysk do routerka to pobór prądu wzrasta.
    Róznica w poborze prądu jakas tam jest I niby laptop zuzyje więcej ale w praktyce to
    mocno zalezy czy OS na takim laptopie ma ustawione dobrze opcje speedstep cpu i tym
    podobne.
    Róznice nie są tak drastyczne jesli weźmie sie to pod uwage:
    https://www.extremetech.com/extreme/188396-the-final
    -isa-showdown-is-arm-x86-or-mips-intrinsically-more-
    power-efficient/2
    No, troche zalezy czy drastyczna róznica to 5vs10W (czyli 5W) czy patrzymy ze to
    jednak 100%.
    5W w ciagu roku to jakieś 25pln w koszcie energii elektrycznej.
    Dodanie dysku do laptopa czy routera daje nam własnie okolice tych 5-10W wodatkowo.

    Na moje oko róznice są kosmetyczne a jednak mozliwośc bezproblemowej migracji na coś
    innego jak aktualny setup nam padnie są sporo lepsze dla laptopa.

    Przerabialem temat z maliną. Padła i okazalo sie ze wymiana na kolejną to w praktyce
    100pln a moc obliczeniowa mizerna, ramu malo itp...