    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mały offtop, kryptowaluty
    Date: Tue, 20 Feb 2018 22:17:07 +0100
    <p5nc5m$ku7$1@node1.news.atman.pl>
    <5a7f77f8$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
    <p5nudm$tii$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@n...v.pl>
    <p6d6in$tct$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...v.pl>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
    news:almarsoft.6659436522599725085@news.v.pl...

    > Najśmieszniejsze że dzieło Kopernika niczego nie burzy. Po prostu

    Ty to wiesz, ja, pan, pan, pani i tamta pani, oraz inni, wiemy.
    Mnie to jednak, jak próbowałem trochę rozkminić, zapachniało wygodnictwem, w
    tym sensie, że "czekamy na nowe tezy i które nam się spodobają, te
    wykorzystamy przeciw (tu wpisać obiekt, przeciw co komu jemu), rozniesiemy,
    a nieświedome społeczeństwo podchwyci jako prawdę objawioną. Np. sąsiad
    kupił radio i krowy przestały się nieść (nie poprawiać, celowo zrobiłem
    błąd), a kury mleko dawać (takowoż), to co rozpętujemy kampanię oskarżając
    go o wszystko co złe, roznosimy, że radio jest siedliskiem zła wszelakiego,
    a potem przez 4 pokolenia nikt radia we wsi mieć nie będzie, jedni, z
    fałszywegp przekonania, a inni z obawy, że może im się coś stać za "manie"
    radia. Promieniowanie z anteny zabija. Śkepcy nie wiedzą, ze kochane Słonko
    daje tej enerkii kilka oczek więcej i jakoś nie pomstują przeciw słońcu, ilu
    na wsi rolników latem widać spalonych na głęboki brąz? A wieczorami pewnie
    między gospodą a domem obrzygują schlani okoliczne rowy, ale sąsiadowi radio
    z domu wyniosą wraz z futryną...

    > pokazuje że obliczenia można przeprowadzić trochę inaczej, a będzie
    > prościej i dokładniej. I że można to objaśnić jako ruch Ziemi (obserwatora
    > na Ziemi) wokół Słońca. Nic przerażającego. Nuda. Ba, cała hucpa przeciw
    > Kopernikowi wydaje się być nakręcona dlatego że ówczesne elity (papież,
    > królowie, zakony, grupy nacisku i teolodzy) wyszły na durniów, bo nie
    > potrafili zobaczyć tak oczywistej rzeczy... i jakiś byle kto z Polski
    > okazał się od nich mądrzejszy.

    Ja myślę, że po prostu ktoś, kto nie miał porządnych "pleców", ośmielił się
    na to, co się ośmielił. W sumie chyba obojętne na co. Jakoś nie mogę sobie
    przypomnieć, by Zbawiciel zakazywał jakichś dzieł naukowych. Ale, kto z
    takich tak naprawdę go słuchał, bo raczej było to bezmyślne klepanie
    formułek na nabożeństwach, a ci mniejsi "nie chcem ale muszem", powtarzają i
    egzekwują. Zapominając, że są jedynie pośrednikami do Najwyższego. Którego
    wolę, pewnie m.in. w imię własnej wygody, tak ochoczo łamią.

    > Nota bene, powtórka z rozrywki: Wolszczan odkrył planety pozasłoneczne
    > jako pierwszy. Ale wytoczono co tylko się dało: jak to może być, że jakiś
    > przybłęda będzie coś odkrywał, choć doktorzy habilitowani z profesurą i
    > synekturą nie mieli pojęcia że w ogóle?

    Więc właśnie, nie tylko kościół i religia. Samo życie. Wół pierdzi stodoła
    słucha. Bo musi.

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...

    PS. Tyle na razie, muszę odpocząć po dniu pracy...