    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mały offtop, kryptowaluty
    Date: Wed, 21 Feb 2018 22:29:17 +0100
    <p5nc5m$ku7$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <4...@g...com>
    <p6d7ui$ujs$1@node1.news.atman.pl> <p6ero0$g6v$1@node1.news.atman.pl>
    <p6i3r0$ktl$1@node1.news.atman.pl> <p6il5s$qu3$1@node2.news.atman.pl>

    news:p6il5s$qu3$1@node2.news.atman.pl...

    > To akurat jest powszechnie wiadome.
    > Żydzi jako innowiercy wszędzie byli obcy co nastawiało przeciwko
    > nim część społeczeństwa. I jak jeszcze najbogatsi z nich narobili

    Ale w sumie, czy oni tam, gdzie byli za czasów Mesjasza, to byli tacy obcy?

    > sobie wrogów pożyczając pieniądze decydentom to ci przypilnowali aby
    > za wcześnie nikt nie interweniował (lub wcale) w czasie pogromów.
    > I była spora szansa że dług umrze razem z wierzycielem.

    Czyli "trafił swój na swego" w skrzyżowaniu z "okazja czyni złodzieja", że A
    pożycza kasę B, zaś B, w ramach podzięki daje A w czapę i problem znika...
    Ale mnie coś jeszcze się o oczy obiło, już nie pamiętam, za co konkretnie
    Hadrian im kazał pardon le mot, ???? (google zwrotnie tłumaczy to jako
    "pieprzony"), czyli jeszcze wówczas nie ????? (google zwrotnie tłumaczy
    jako kurwa), bo jidysz wówczas jeszcze nie było. Ponoć coś nabroili i cesarz
    się wkurwił, i kazał im wypier... (tak, TO słowo tłumaczyłem na hebrajski i
    jidysz), znaczy się, rozesłał ich po świecie.

    Ja tylko nad tym boleję, że szkolne lekcje historii opiewały czy to o
    starożytnych Grecji i Egipcie, albo o tym, jacy to komuniści są super, a nie
    traktowały o tym, skąd jesteśmy, skąd pochodzimy, co robili nasi przodkowie,
    dlaczego jeden naród nie lubi się z drugim, a inne za sobą w ogień skoczą.
    Niemcy byli tylko be, Ruscy (sowieci) byli tylko cacy, rzygać się chciało.
    Nigdy nie lubiłem zabawy w wojnę. Nawet, przyznaję ze wstydem, nie czytałem
    Trylogii - to lektura nie dla mnie.
    Nie lubiłem lektur w ogóle, a zadawanie ich czytania na wakacje było dla
    mnie istnym kuriozum (żeby nie powiedzieć - debilizmem), po to mam wakacje,
    żeby czytać te cholerne lektury, czy kurwa odpoczywać i nabierać sił na
    kolejny rok? Wiedza, wiedza, wiedza, rzecz przewspaniala, przyczynek i
    konieczny warunek do mądrości. Ale przez szkołę zohydzana do maksimum, jak
    czytam o szkołach w biednych krajach, to ogarnia mnie ambiwalencja, z jednej
    strony super, że dzieci będą się uczyć, a z drugiej uszczypliwości z mojej
    strony "on, biedneście dzieciaki, że do szkoły poszłyście, tam wam
    skutecznie ze łbów powybijają wszelką chęć poznania świata, wszelką
    kreatywność".
    Właśnie tej historii chciałbym się (na)uczyć, m.in. dlaczego żydów nie lubią
    i kto nie lubi. Coś o Biskupinie, byłem w 1975 (2kl podstawówki), jak
    uruchomiono dopiero co kolejkę wąskotorową ze Żnina do Biskupina, majaczy mi
    jeszcze nazwa stacji Gąsawa, jeszcze jedna była, ale mi nazwa uleciała... O
    tym Biskupinie, to nawet beknięcia na lekcji nie było, a to przecież kawałek
    historii naszych przodków, naszego narodu, naszego kraju.

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...