  • 41. Data: 2018-02-09 01:02:41
    Temat: Re: Mały offtop, kryptowaluty
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2018-02-08 04:15, Zenek Kapelinder wrote:
    > Ciekawe ile osob bylo na tyle dociekliwych zeby sprawdzic kto stoi za tekstem. I
    ciekawostka. Stoi za nim instytucja ktora nigdy uczciwie niczego nie wypracowala i
    dwa tysiace lat zyje z lupienia biednych.

    Jak to nic nie wypracowala?
    A filozofia chrzescijanska?
    To fundament kultury europejskiej, na ktorym wyrosla nasza cywilizacja.
    Bez niej, nie bylo by dzis ani Internetu, ani zlamanego bitcoina.

  • 42. Data: 2018-02-09 01:43:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W sumie bitcoina mozna podciagnac pod walute Bog zaplac. Masz racje ze to ta
    instytucja jako pierwsza wymyslila wirtualny pieniadz i odroczony termin platnosci.
    Na dodatek na prawo i lewo kupowala za niego materialne dobra.

  • 43. Data: 2018-02-09 10:32:09
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > Ale to zaleta, wynika z pewnych operacji koniecznych by m.in. nie było
    > problemu podwójnego wydatkowania.

    Wiem z czego wynika... ale taki np. litecoin ma czas potwierdzenia na
    poziomie 2.5 minuty, a bitcoin 10 minut.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 44. Data: 2018-02-09 23:06:28
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-02-09 o 01:02, Ilona pisze:

    > Jak to nic nie wypracowala?
    > A filozofia chrzescijanska?
    > To fundament kultury europejskiej, na ktorym wyrosla nasza cywilizacja.
    > Bez niej, nie bylo by dzis ani Internetu, ani zlamanego bitcoina.

    Raczej gdyby nie ta filozofia, która paliła na stosach naukowców i
    wysyłająca armie rzezimieszków do wymordowania innowierców to internet i
    bitcoiny mogłyby już się pojawić u schyłku średniowiecza.

  • 45. Data: 2018-02-10 04:51:51
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2018-02-09 23:06, Uzytkownik wrote:

    > Raczej gdyby nie ta filozofia, która paliła na stosach naukowców i
    > wysyłająca armie rzezimieszków do wymordowania innowierców to internet i
    > bitcoiny mogłyby już się pojawić u schyłku średniowiecza.

    A skad ta pewnosc, ze nie bylo by dokladnie odwrotnie i ze do dzis nie
    byli bysmy w tym samym miejscu?

  • 46. Data: 2018-02-10 14:46:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bo nie byli bysmy. Gdyby kosciol w imie swoich interesow nie zablokowal rozwoju nauki
    to teraz bysmy do gwiazd lecieli. Dwa tysiace lat temu gosc zrobil parowy silnik
    odrzutowy. Dwa i pol tysiaca lat temu powstaly podstawy rachunku rozniczkowego i
    calkowego niezbednego do rozwoju techniki. W starozytnym Rzymie nie bylo analfabetow.
    Pierwszy powszechny obowiazek szkolny byl tam wprowadzony ok 400 lat p.n.e. kulawy
    byl ale byl.

  • 47. Data: 2018-02-10 19:03:24
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2018-02-10 14:46, Zenek Kapelinder wrote:
    > Gdyby kosciol w imie swoich interesow nie zablokowal rozwoju nauki to

    mogl bys podac jakis przyklad tej blokady i tych interesow, czy to tylko
    tak ze wzgledu na jakies uprzedzenia piszesz?

  • 48. Data: 2018-02-10 19:17:03
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 10.02.2018 o 19:03, Ilona pisze:

    > mogl bys podac jakis przyklad tej blokady i tych interesow, czy to tylko
    > tak ze wzgledu na jakies uprzedzenia piszesz?

    Święty Cyryl i Hypatia.

    P.P.

  • 49. Data: 2018-02-10 23:53:23
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-02-10 o 19:03, Ilona pisze:

    > mogl bys podac jakis przyklad tej blokady i tych interesow, czy to
    > tylko tak ze wzgledu na jakies uprzedzenia piszesz?

    Mówi Ci coś "święta inkwizycja", która wsławiła się swoją działalnością
    przez ponad 600 lat?

    Czy mówią Ci coś postaci: Galileusz, *Giordano Bruno, ***Roger Bacon,
    Isaac Newton, ****Francesco degli Stabili z Ascoli, *****Miguel Servet?***

    ***Takich, prześladowanych i spalonych na stosie osób na stosie było wiele.
    ***

    Internet jest wspaniałym narzędziem, które umożliwia odnalezienie i
    zapoznanie się z wieloma informacjami.

    Przy okazji podpowiem, że w internecie są jeszcze inne strony niż
    tv-trwam i radiomaryja :)

  • 50. Data: 2018-02-11 00:06:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 10 Feb 2018 23:53:23 +0100, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > ***Takich, prześladowanych i spalonych na stosie osób na stosie
    > było wiele.

    Oj na psf była dyskusja wiele lat temu na temat stsow, żaden ze
    spalonych nie był spolony z powodów jakie sugerujesz. To jest mit.

    --
    Marek