  • 51. Data: 2018-02-11 00:15:22
    Temat: Re: Mały offtop, kryptowaluty
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:5a7f77f8$0$660$65785112@news.neostrada.pl...
    > Mówi Ci coś "święta inkwizycja", która wsławiła się swoją działalnością
    > przez ponad 600 lat?

    Że tak między wódkę a zakąskę... O którą z inkwizycji chodzi? Naszą polską,
    czy hiszpańską? Różnica jest zasadnicza.

    > Czy mówią Ci coś postaci: Galileusz, *Giordano Bruno, ***Roger Bacon,
    > Isaac Newton, ****Francesco degli Stabili z Ascoli, *****Miguel Servet?***

    Mnie coś mówi Mikołaj Kopernik, miał szczęście, bo sam był tym, kim Antonio
    Vivaldi, ten od 4 Zmór w Mro... wróć, 4 Pór Roku, czyli księdzem.
    Ale i Majka musieli ponoć w Norymberdze wydawać. (De revolutionibus orbium
    celestium OIDP)
    Ale tu o tranzystorach i miganiu diodami raczej piszemy (ja to robię na
    przerzutniku astabilnym, miga pięknie, dość miękko, wystarcza mi w
    zupełności, taki też dzwonek do drzwi na lata popełniłem, jeden przerzutek
    drugim miącha i ładnie ćwierka)... Więc się zrywam, odpoczywać (zazdroszczę
    Wam, bo nikt nie musiał 360 godzin pracy zrobić w styczniu...)

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...

  • 52. Data: 2018-02-11 02:27:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Trudno dac przyklad nie zbudowania rakiety kosmicznej czy telewizora kolorowego w
    roku 1045. To o co prosisz jest niemozliwe do zrealizowania ze wzgledu na ilosc
    przykladow przekraczajaca mozliwosc percepcji czlowieka. Dlatego podzielono ostatnie
    dwa tysiace lat na okresy ktore sie czyms wyroznialy. W szkole sredniej na polskim
    byly te okresy omawiane. Pierwszym okresem po upadku cesarstwa rzymskiego bylo
    serdniowiecze. W wikipedii jest opis sredniowiecza. Sredniowiecze bylo bardzo
    mrocznym okresem w historii cywilizacji europejskiej. Z wyjatkiem wojen religijnych i
    klepania paciorow nie wnioslo nic do do naszej cywilizacji. Tysiac lat trwalo i bylo
    to tysiac straconych lat. Potem byl Renesans z Barokiem. Przywrocono powszechne
    szkolnictwo i w Europie Zachodniej pokazano wlasciwe miejsce kosciolowi. Po troche
    wiecej niz stu latach przyszla era industrialna. Gdyby nie czarne Sredniowiecze
    przyszla by tysiac lat wczesniej. Elektryczne pojazdy, samoloty i poczatki podboju
    kosmosu byly by w okolicach Bitwy pod Grunwaldem. Wystarczylo by zeby po po upadku
    Cesarstwa Rzymskiego wlasciciele boga Boga nie zlikwidowali powszechnego szkolnictwa.
    Dziwnym zbiegiem okolicznosci w panstwach w ktorych wladcy i spoleczenstwa pokazaly
    korporacji Kosciol Katolicki z siedziba w Watykanie gest Kozakiewicza i odsunely ja
    od wladzy, panstwa te zaczely sie bardzo szybko rozwijac. W szesnastowieczej Holandii
    byl poszechny obowiazek szkolny, bo ludzie owczesne pity musieli wypelniac. Byla
    bankowosc, gielda, Urzad Patentowy, poczta z listonoszami, system emerytalny. W
    siedemnastwiecznej Anglii wydawano poradniki i czasopisma dla rolnikow a Londyn
    posiadal kanalizacje.

  • 53. Data: 2018-02-11 06:18:38
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2018-02-10 19:17, Paweł Pawłowicz wrote:

    > Święty Cyryl i Hypatia.
    >
    > P.P.

    No brawo!
    Poczytaj jakas prace Feliksa Konecznego, nt cywilizacji lacinskiej
    versus bizantyjskiej.

  • 54. Data: 2018-02-11 06:19:24
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2018-02-11 02:27, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    siedemnastwiecznej Anglii wydawano poradniki i czasopisma dla rolnikow a Londyn

    jak wyzej:

  • 55. Data: 2018-02-11 07:09:00
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-02-09 o 23:06, "Uzytkownik" pisze:
    > Raczej gdyby nie ta filozofia, która paliła na stosach naukowców i
    > wysyłająca armie rzezimieszków do wymordowania innowierców to
    > internet i bitcoiny mogłyby już się pojawić u schyłku średniowiecza.

    Gdyby nie chrześcijaństwo, to jako scenariusze alternatywne byłyby
    możliwości następujące:
    1. Nadal byśmy ganiali z łukami, oszczepami i mieczami, polując na
    zające, i coraz rzadszego zwierza grubszego, a często-gęsto nastając na
    życie sąsiada.
    2. Albo zagościłaby tu nieco wyższa cywilizacja, w ramach której pięć
    razy na dzień muezin wzywałby nas do tego, aby rozpostrzeć dywanik, i
    wypinając zadek walić pokłony w kierunku Mekki.

    Co do "palenia naukowców" to w antychrześcijańskiej nagonce przodują
    czciciele truchła Lenina, i pogrobowcy Marksa, odpowiedzialnych za
    sprowokowanie rzezi circa 25 mln ofiar. Czym w ciągu jednego tylko
    pokolenia przebite zostały sumy _wszystkich_ wojen religijnych, z całej
    historii ludzkości.

    Owa nagonka inspirowana jest przez lewaków którzy spijają sobie z
    dzióbków z hm, hm - komuną wielce nie-chrześcijańską, ale i nie
    judaistyczną, wszak od wiary odeszłą. A przez to w socjalizmie, tej
    nowej _namiastce_ "religii" - wielce fanatyczną.

  • 56. Data: 2018-02-11 08:30:54
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 11.02.2018 o 06:19, Ilona pisze:

    > jak wyzej:
    > Poczytaj jakas prace Feliksa Konecznego, nt cywilizacji lacinskiej
    > versus bizantyjskiej.

    Offtopiczne wątki bywają ciekawe, ale ten jest zwyczajnie nudny.
    Przenieś się na właściwą dla Ciebie grupę, proszę.

    P.P.

    PS. Co do Koniecznego: jak zapewne wiesz, jego teorie dotyczące
    cywilizacji są uważane za marginalne.

  • 57. Data: 2018-02-11 11:53:13
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-02-11 o 07:09, JaNus pisze:

> [...]
    > 1. Nadal byśmy ganiali z łukami, oszczepami i mieczami, polując na
    > zające, i coraz rzadszego zwierza grubszego, a często-gęsto nastając na

    Pała z historii.
    No chyba że jeszcze piątej klasy nie zaliczyłeś w podstawówce.
    Łaźnie, kanalizacja, teatr, rzeźba były znane sporo przed chrześcijaństwem.
    Nawet w europie.

    > 2. Albo zagościłaby tu nieco wyższa cywilizacja, w ramach której pięć
    > razy na dzień muezin wzywałby nas do tego, aby rozpostrzeć dywanik, i
    > wypinając zadek walić pokłony w kierunku Mekki.

    Masz coś przeciw tej religii?

> [...]
    > sprowokowanie rzezi circa 25 mln ofiar. Czym w ciągu jednego tylko
    > pokolenia przebite zostały sumy _wszystkich_ wojen religijnych, z całej

    Kiedy to chrześcijaństwo uwsteczniło znane osiągnięcia np. medyczne.

    Tak to sobie tłumacz.

    Pozdrawiam

  • 58. Data: 2018-02-11 12:17:33
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    > Sredniowiecze bylo bardzo mrocznym okresem w historii cywilizacji europejskiej. Z
    wyjatkiem wojen religijnych i klepania paciorow nie wnioslo nic do do naszej
    cywilizacji.
    Zapomniałeś o klasztorach które były katalizatorem zmian w
    technologiach, fakt że nie były to rakiety ani telewizja, ale dla
    współczesnych ludzi był to realny postęp. Cytay z wiki: Opactwa i
    klasztory cysterskie były w średniowieczu ważnymi ośrodkami
    kultywującymi kulturę, naukę, medycynę, wprowadzającymi postęp w
    rzemiośle i rolnictwie.

> [...]
    Katolicki z siedziba w Watykanie gest Kozakiewicza i odsunely ja od wladzy, panstwa
    Co do reformacji (bo chyb ao tym piszesz) to faktycznie były pewne
    korzyści, ale głównie dla tych którzy złupili katolickie świątynie i
    zagarnęli mienie kościelne. Postęp w technologii był dzięki temu taki,
    że trzeba było w Anglii mniej więcej 300 lat na osiągnięcie poziomu
    produkcji żelaza z przed reformacji. Produkcją hutniczą zajmowały się
    właśnie te twoim zdaniem debilne zakony, a postępowa władza je
    zniszczyła i nie miała nic w zamian.
    Jeszcze jeden smaczek jak wyglądała sprawa tych postępowych światłych
    ludzi którzy przeciwstawili się ciemnym katolom i ich inkwizycji. W
    czasie reformacji w Anglii istniał oficjalnie zawód łowca księży (taki
    protoplasta Blade Runnera). W Anglii zabijało się księży i zakonników
    bez żadnego procesu, po prostu za sam fakt bycia duchownym katolickim.
    Inna ciekawostka - zwyczaj podawania reki po wyjściu z kościoła wziął
    się stąd, że udział w mszach protestanckich był obowiązkowy, wysyłane
    były raporty kto się nie stawił, więc po mszy trzeba było wszystkich
    policzyć, ale to katole to zło wcielone.

    Co do rewolucji przemysłowej - ciekawe jak by się przemysł rozwinął
    gdyby nie katolicka nauka społeczna. Protestancka moralność nie
    zakładała dbania o pracowników, pracujemy na chwałę Pana i wszystko w
    temacie, przecież nie można pracować za dużo lub za ciężko w imię Boga.
    Efekt był taki że ludzie zdychali z głodu i przemęczenia, rewolucja
    komunistyczna wisiała na włosku. W tej sytuacji wyszedł katechizm
    katolicki, gdzie wprost było napisane że pracownicy mają pracować
    uczciwie i nie szkodzić pracodawcy, pracodawca ma dbać o pracowników,
    płacić uczciwą pensję z której można godnie utrzymać rodzinę.
    Drugim ważnym aspektem była zachęta do kształcenia i doskonalenia się.
    Katolicy zaproponowali model życia w którym ludzie mogą wyzwolić się od
    wyniszczającej pracy fizycznej przez kształcenie się, zdobywanie
    kwalifikacji etc. Założyli partię która pod koniec XIX wieku zwyciężyła
    wybory w protestanckich Niemczech (jak widać Niemcy nie obrażali się na
    wyznanie i potrafili zaakceptować dobre pomysły).
    Rozwój kwalifikacji robotników doskonale zgrał się z rosnącym
    skomplikowaniem maszyn i zapotrzebowaniem na fachowców. Dzięki temu
    zwykli pracownicy mogli przyzwoicie żyć i zadbać o rozwój swoich dzieci,
    przy okazji dokładali się do ogólnego postępu techniki.
    Inny skutek uboczny (ale cholernie ważny) - dobrobyt robotników
    zablokował rewolucję komunistyczną która miała odbyć się w oparciu o
    masy proletariatu. Ludzie wybrali uczciwą pracę i trzeba było szukać
    innych metod.

    Jeszcze a propos kształcenia. W Ameryce w każdej polskiej parafii przy
    kościele działa szkoła "podstawowa", prawdopodobnie w innych katolickich
    mniejszościach było podobnie. Protestanci nie mieli takiego masowego
    nauczania. Efektem było to że Polacy przodowali jako mniejszość w
    przemyśle, zresztą wkład polskiej emigracji w rozwój USA to osobny temat.

    Jak ktoś jest ciekawy to o rewolucji protestanckiej poszukać filmu
    Grzegorza Brauna, o komunistach i etosie pracy wszystko wyjaśni
    Krzysztof Karoń.
    Piotrek

  • 59. Data: 2018-02-11 13:55:03
    Od: Bombardier Dąs vel Karbonylek <b...@g...com>

    użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Elektryczne pojazdy, samoloty i poczatki podboju kosmosu byly by w okolicach Bitwy
    pod Grunwaldem.

    Podejdźmy więc od dupy strony, tam gdzie kleru nie było, cywilizacja powinna
    wystrzelić w kosmos. Np. w chinach, indiach, australii, afryce czy ameryce pn/pd.

    Jest wymiana informacji, jest i postęp.

    Na ten przykład "Święty Cyryl i Hypatia" można podać inne:
    Kto przepisywał literaturę? Toć klechy w klasztorach kiedy władcy pisać nie umieli.
    Skąd Kolumb miał mapy? Od klechów.
    Kto wprowadził cyfry arabskie? Nie papież?
    Soczewka? Roger Bacon klecha.
    Ten Kopernik to kim był?
    Szkoły za darmochę we francji kto wprowadził.
    Piorunochron przed Franklinem? Pro­kop Di­visch
    itd. itp.

    Były też i czarne karty i co z tego?

    To tak jak z tym radiem, jeden dorzucił to, inny tamto, trzeci
    złożył w kupę wszystkie odkrycia innych i na tym zarobił.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Historia_radia_%E2%80%
    93_kalendarium

    > Dziwnym zbiegiem okolicznosci w panstwach w ktorych wladcy i spoleczenstwa
    pokazaly korporacji Kosciol Katolicki

    E tam. Francja, Hiszpania, Niemcy i Angole potrafili dobrze zabijać i
    trzymali dzięki temu większość świata za mordę.

  • 60. Data: 2018-02-12 05:48:58
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2018-02-11 08:30, Paweł Pawłowicz wrote:

> [...]
    >
    > P.P.
    >
    > PS. Co do Koniecznego: jak zapewne wiesz, jego teorie dotyczące

    Tak, pamietem, przez caly okres PRL, byl kompletnie ignorowany.
    A teraz zapewne, ze wzgledu na to, ze jego tezy sa sprzeczne z NWO i
    multikulti.