  • Data: 2016-12-16 16:06:31
    Temat: Re: Maszynki do golenia
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Suryga napisał w wiadomości grup
    W dniu piątek, 16 grudnia 2016 11:52:21 UTC+1 użytkownik Konrad
    Anikiel napisał:

    >Dawno temu jak chciałem zostać Panem Inżynierem miałem zajęcia z
    >panem Dr. który pracował/współpracował z amerykanami.
    >I miał opracowane gotowe wzory ma to co zrobić aby uzyskać stal o
    >odpowiednich
    >parametrach. I te parametry można było uzyskać poprzez dodanie
    >odpowiedni
    >dodatków mikrostopowych. O ile dobrze pamietam to np poziom węgla
    >był brany na 3 miejscu po przecinku.

    No, akurat wegla w stali to jest tak miedzy 0.1 a 2%, wiec zrozumiale,
    ze druga cyfra po przecinku (procentowym) tez istotna.
    Ale trzecia to juz chyba nie az tak istotnie.

    >Tylko że polskie huty nie miały wtedy takich możliwości technicznych
    >żeby dawać kilogramy dodatków stopowych do wielkiego pieca.

    No, akurat wegla do wielkiego pieca to sie sypie sporo.
    A potem sie surowke odwegla do potrzebnej zawartosci.

    Co do innych dodatkow ... jak sie do tego wielkiego pieca sypie "złom"
    ... to jak mozna zapanowac nad skladem ?
    Nie na tym etapie ...

    >A może niech każdy zrobi w PL doktorat z inżynierii materiałowej.
    >Wtedy każdy wiedziałby jak skomplikowanym urządzeniem jest maszynka
    >do golenia.

    Kiedys byla Sonda.
    Prawde mowiac wiele sie z niej dowiedziec nie mozna bylo, ale jaki to
    skomplikowany produkt, to ladnie pokazywala.

    Teraz masz YT, mozesz zobaczyc jak sie zyletki mrozi - bo zawartosc
    wegla to nie wszystko :-)

    No i jest Sonda2, Galileo itp.

    >https://www.youtube.com/watch?v=1JnAhv_o77Q&t=33s
    >to jest spotkanie o początkach państwa polskiego.
    >Stan wiedzy na dzisiaj mówi że pewnego dnia na ziemiach polskich
    >pojawił się człowiek Mieszko I który powiedział "Tu jest moje
    >księstwo"
    >Który poprzez "swój geniusz" sprawił że był traktowany jako równy
    >przez ówczesnych panów niemieckich.

    Nie badz naiwny.
    Na pewno musial wczesniej i dlugo organizowac, a jak tym panom wojsko
    pare razy pobil, to mogl powiedziec "tu jest moje ksiestwo" :-)

    J.