  • Data: 2018-06-05 21:01:23
    Temat: Re: Materiały na przekładnię cierną
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 5 Jun 2018 20:06:08 +0200, Jacek napisał(a):
    > Przyszło mi naprawiać stare urządzenie, gdzie jednym z elementów jest
    > 2-stopniowa przekładnia cierna. Małe koła były wykonane jako tuleje
    > stalowe pokryte twardą gumą, a duże zrobiono z tekstolitu.
    > Stara przekładnia ma 40-50 lat i ciągle jeszcze działa, z tym, że guma
    > jest już bardzo zużyta i jej czas się kończy. Koła tekstolitowe też są
    > mocno zużyte.
    > Jakie materiały byście doradzili użyć na nową wersję tej przekładni?
    > Gumy się trochę boję, bo jakoś nie wierzę, że obecna guma wytrzyma tak
> [...]

    A ile ma wytrzymac - kolejne 50 lat ?

    wersja a): tekstolitu bym nie ruszal, ale silikonow i poliuretanow
    przybylo, moze uda sie zrobic nowe pokrycie.
    Ewentualnie nakleic gumowa obrecz - czy z jakiegos weza odciac, czy
    uszczelke dobrac.

    wersja b): a musi byc cierne ? moze uda sie dobrac kola zebate, lub
    wykonac na zamowienie - na obrabiarce cnc, albo na drukarce 3D.

    J.