  • Data: 2017-02-11 10:47:22
    Temat: Re: Miałam canona, mam sony i żałuję
    Od: Fabian <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Paluch-Rogalska napisał:
> [...]
    mediaexperta znajdziesz w tej cenie IXUSy, co prawda pikseli mniej (ale też gdzie je
    obejrzeć) za to obraz zdecydowanie lepszy.

    Prawda jest taka - jeśli chcecie kupować tanie aparaty to sięgnijcie po używane może
    mniej mpx ale sporo z nich robiło świetne fotki. Żaden tani aparat obojętnie jakiej
    marki nie robi ładnych fotek! Żaden! Trzeba po prostu dołożyć troszkę i kupić lepszy
    albo jak sugerowałem 2-3 letni używany (wcześniej poczytać opinie )

    > To ja się (przyznam, że złośliwie) zapytam:
    > Ixus robi zdjęcia, czy kumpel?
    > Drugie pytanie: Ty robisz zdjęcia, czy Twój telefon?
    >
    > Co to znaczy "fajniejsze"? Może dlatego, że ma wyświetlacz OLED i
    > podbija kolory? ;)
    >
    > Nie wiem, o jakim Ixusie piszesz.
    > Biorąc pod uwagę model 160 parametry ma - mówiąc oględnie - zupełnie
    > podstawowe:
    >
    > https://www.dpreview.com/products/canon/compacts/can
    on_elph160/specifications

    > Jednak wydaje się, że dla ISO 100 i 200 nie jest tak źle:
    >
    > http://www.photographyblog.com/reviews/canon_ixus_16
    0_review/

    > Znając ograniczenia sprzętu i wykorzystując możliwości, da się zrobić
    > przyzwoite fotki.
    >

    > --
    > Pozdrawiam.
    >
    > Adam
    oho! trafiłem na jakiegoś strażnika poprawności, ale mam to gdzieś :) nadal będę
    posługiwał się określeniami "fajny" "fajne" bo mi się tak podoba :)
    Przy tak wnikliwej analizie z pana strony jednak umknęło panu że rzeczony Canon jest
    dwa razy droższy o krytykowanego Sony - nie ten segment więc i stąd różnica w
    jakości. Podany za przykład Ixus kolegi niestety jest do bani - co w całej
    rozciągłości podtrzymuję. Nie będę wnikał jaki to model bo mnie to nie interesuje,
    miałem okazję porównać fotki z mojego smartfona z tymi z Ixusa, robione w lokalu przy
    słabym świetle. Fotki z Ixusa wyszły jak z generatora szumów - przyzwoicie wyglądały
    tylko na podglądzie w aparacie, wrzucone na komputer - dramat! Ze smartfona też żadna
    rewelacja ale obaj przyznaliśmy że troszkę lepsze :) to tyle w temacie! Ixus robi
    dość fajne - podkreślam "fajne" fotki ;) w warunkach gdzie wszystkie aparaty fajnie
    focą - przy słonecznej pogodzie :) Zdarza mu się zrobić fotkę z szumami na 100 ISO w
    pochmurny dzień! Dlatego uważam że czasem lepiej kupić używany i niezbyt leciwy
    aparat ale oceniany kiedyś wysoko niż nowy z najniższej półki