    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Mikrofon kierunkowy
    Date: Wed, 31 Jan 2018 20:56:48 +0100

    Pan J.F. napisał:

    > Srednica byla jedna. Dzisiaj ... wydaje sie, ze az tak wielkich
    > problemow z rurkami by nie bylo.

    We wspomnianej książce bardzo spodobał mi się opis samodzielnej
    budowy lasera. Należało wziąć tęgi pręt rubinowy z równolegle
    oszlifowanymi płaszczyznami na obu końcach oraz spiralnie zwiniętą
    szklaną rurę wypełnioną ksenonem. Do tego jeszcze jakieś kondensatory.
    Gdyby ktoś jednak nie mógł znaleźć na strychu tak podstawowych
    elementów konstrukcyjnych, to autor ma dla niego w kolejnym akapicie
    propozycję zbudowania modelu lasera. Z pleksiglasu i żaróweczek.

    --
    Jarek