eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/ › Re: Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/
  • X-Received: by 2002:a25:d4c2:: with SMTP id m185mr80622ybf.0.1544481859780; Mon, 10
    Dec 2018 14:44:19 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a25:d4c2:: with SMTP id m185mr80622ybf.0.1544481859780; Mon, 10
    Dec 2018 14:44:19 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!v55no8138338qtk.0!news-out.google.com!h3ni4545qtk.1!nn
    tp.google.com!v55no8138336qtk.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegro
    ups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 10 Dec 2018 14:44:19 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <pumkpn$57j$1$Adam@news.chmurka.net>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=37.7.84.182;
    posting-account=bEZm4gkAAACzAnvXlZ-4DEWR2SRpuSD6
    NNTP-Posting-Host: 37.7.84.182
    References: <1f3rhypv7kovt$.xh5h60o776w3$.dlg@40tude.net>
    <c...@g...com>
    <2...@g...com>
    <pulo6s$q4o$1$Adam@news.chmurka.net>
    <1...@g...com>
    <pumkpn$57j$1$Adam@news.chmurka.net>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <2...@g...com>
    Subject: Re: Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/
    From: j...@g...com
    Injection-Date: Mon, 10 Dec 2018 22:44:20 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2645770
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu poniedziałek, 10 grudnia 2018 22:11:22 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    > W dniu 2018-12-10 o 19:17, Zenek Kapelinder pisze:
    > > Czy po przeprowadzeniu rozmow i popatrzeniu na wykres cos sie zmienia? Na
    przyklad auto z duzym silnikiem benzynowym zaczyna lepiej ciagnac?
    > >
    >
    > Dobrze, gdyby tak było ;)
    >
    > Ale często (albo tylko czasem, co też jest dobrze) młody taki ludek
    > potrafi sobie uświadomić - oczywiście po umiejętnym wytłumaczeniu -
    > dlaczego przykładowo jego honda z silniczkiem 1,8 i mocą 220 kucyków nie
    > potrafi dogonić jakąś meletepę z dizlem 160 koni.
    > Albo na odwrót - dlaczego benzyna może mieć większą prędkość maksymalną,
    > niż dizelek.
    >
    >
    > --
    > Pozdrawiam.
    >
    > Adam

    Niemożliwa jest ucieczka turbodieslem o mocy 160 KM i momencie powiedzmy 350-400 Nm
    przed wolnossącą benzyną mocy 220 KM i momencie ok 250 Nm. Mówimy o typowych
    charakterystykach dla turbodiesla i wolnossacej benzyny. Oczywiście benzyniak
    musiałby operować obrotami 4,5 - 6,5 krpm. Właśnie takie rzeczy można odczytac
    (jeśli się umie) z wykresów momentu i mocy znając oczywiście przelozenia skrzyni
    biegów i co za tym idzie prędkości na poszczególnych biegach. I tak samo
    wysokoobrotowy mały benzyniak i wolnoobrotowy duzy diesel - oba o tej samej mocy -
    oba uciągną taka samą przyczepę. Z ta różnicą, że mały benzyniak zbyt długo nie
    pojeździ na maksimum swoich możliwości (czyli non stop obroty 5-6,5 krpm) w takich
    warunkach. A jeszcze szybciej padło by sprzęgło i skrzynia biegów.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: