  • Data: 2019-03-19 00:53:02
    Temat: Re: Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-03-18 o 21:23, knrdz pisze:

    > Do mnie masz pretensje że "archiwizowałeś" dane na nietypowych nośnikach
    > i nie przeniosłeś ich w porę na te, które w oczywisty sposób wyrastały
    > na branżowy standard? Twój problem, chłopie, ja tam to co na Amidze 1200
    > nagrywałem na VBS zdążyłem zrzucić na twardy dysk, a z niego na CD-R
    > jeszcze jakoś w 1996 czy 1997 roku i dlatego do dziś te dane mogę
    > przeczytać na praktycznie każdym pececie. I na każdej Amidze do której
    > można podpiąć napęd optyczny.

    Źle mnie zrozumiałeś. Żadne pretensje :)
    Dyskietki zdobyczne. Winchester też.
    Oraz karton kart dziurkowanych i trochę taśm z dalekopisu - ale tu można
    już zaprząc do pracy choćby skaner.

    Chodzi mi o to, że napisałeś, że "żaden problem podłączyć".
    Otóż może być problem ze zdobyciem starszych napędów, jak np. floppy 8",
    że nie wspomnę już o Winchester - którego mało kto w Polsce widział.
    Teraz już nawet różne ZIPY (też mam, ale łącznie z napędami) czy inne MO
    mogą być problematyczne w zaczytaniu. Podobnie starsze streamery.
    Paradoksalnie, wydaje mi się, że szybciej byłoby znaleźć np FDD do
    Spectruma, Atari czy innego Commodorka niż działający FDD 8".

    ======

    Poprawka:
    Pisząc "Winchester" mam na myśli "pudełko" z talerzami magnetycznymi
    wielkości sporej pizzy, a dopiero taki zestaw wkładało się do "napędu"
    wielkości pralki automatycznej.
    Pomóżcie - jaki to był standard?

    Bo karty MFM to mam, więc podpięcie starych ST-125 i jego kolegów nie
    stanowi dla mnie problemu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam