    From: knrdz <x...@t...cy>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay
    Date: Wed, 3 Apr 2019 13:54:19 +0200
    <q6haeq$enj$1@node1.news.atman.pl> <q6u01a$qhn$1@node2.news.atman.pl>
    <q6ua12$al4$1$Adam@news.chmurka.net> <q6vl3k$c41$1@node2.news.atman.pl>
    <q6vtgs$k8q$1@node2.news.atman.pl>
    <5c94f128$0$493$65785112@news.neostrada.pl>
    <5c952934$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
    <q7krq6$s9c$1@node2.news.atman.pl> <guHnE.86789$fR6.64364@fx03.ams1>
    <q7q06o$k2j$1@node2.news.atman.pl>
    <5ca084c4$0$3538$426a74cc@news.free.fr> <Eo1oE.80985$Zc4.2668@fx08.ams1>
    <5ca0b8cb$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <3igoE.86512$QT7.65661@fx13.ams1>
    <5ca26b32$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <q7v2j3$b88$1@node2.news.atman.pl>

    W dniu 2019-04-02 o 09:22, ń pisze:
    > I to, że trzeba archiwizować "w paczkach" po powiedzmy 4,5 GB każda nie jest
    wygodne, bo np. jednego miesiąca zrobisz 3 GB zdjęć,
    > drugiego 5 GB.
    > Dużo czasu traciłem na dostosowanie zawartości (np. poprzez zmianę rozdzielczości
    zdjęć lub kompresji) do pojemności płyty (czy to
    > CD czy DVD).

    Kolejne fascynujące rzeczy. Tak jakby nie istniała możliwość zapisywania
    płyt multisession, czyli np. nie zamykania płyty "z miesiąca" w którym
    zapełniłeś ją tylko w 3/4 i dzięki temu z możliwością "dogrania" do niej
    kolejnego gigabajta w miesiącu w którym masz nowych danych więcej niż
    wejdzie na jedną płytę. Na pewno jest to lepsze rozwiązanie niż tracenie
    na jakości zdjęć czy filmów przez ich kolejną stratną rekompresję. Choć
    generalnie nie rozumiem problemu - przecież w miesiącu w którym nie masz
    pełnych 4,37GiB (4483MiB - tyle wchodzi na jednowarstwową płytę DVD+R)
    po prostu jej nie nagrywasz, czekasz aż zbierze się więcej danych i
    wypalasz płytę opisując ją nie jako rok+miesiąc tylko jako
    rok+miesiąc+dzień. Wtedy nie będzie problemu i w miesiącu w którym
    "naprodukujesz" np. 10 GiB.

    Ktoś tu najwyraźniej nie rozumie co to znaczy "archiwizacja". "Czas
    dostępu" jest najmniej istotny, a przeszukiwanie jest dokładnie na tyle
    "upierdliwe" na ile przyłożyło się do skatalogowania danych (żaden
    problem mieć przecież katalog zawierający także listing wszystkich
    plików, z ich atrybutami, a nawet jakimś podglądem). Jedyny fakt, że
    zajmują dość dużo miejsca (w porównaniu do współczesnych dysków
    twardych, SSD i pamięci flash), ale w temacie w którym padła teza o
    przechowywaniu danych w formie papierowej najwyraźniej i miejsce nie
    stanowi żadnego problemu.