  • Data: 2019-02-23 22:00:15
    Temat: Re: Mój silnik oleju nie pali....
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    > I tu jest problem.
    Wnioski nie są moje lecz cytowane. Wyjaśnię w czym rzecz. Mam
    zaprzyjaźniony warsztat samochodowy, w którym naprawiam moje auta od
    lat. Widziałem w nim przypadkiem efekty jakie wniósł gęsty jak galaretka
    olej w Mercu S500 i opisałem to tutaj. To spowodowało jedynie odruchy
    lekceważenia wśród grupowiczów. Nikomu i niczemu galaretka nie powinna
    szkodzić, to zwykły stan oleju - taka była konkluzja. Poprosiłem szefa
    firmy by dał mi znać gdy znajdzie kolejny przypadek long-life'owca. No i
    znalazł się dość szybko. W tym konkretnie m.in. ukręcił się wał
    wykorbiony (zapytałem się o prawidłowe nazewnictwo). Cylindry wymagają
    przetoczenia bo są porysowane i przegrzane tłoki. Przy demontażu tłoki
    trzeba było niemalże wykuwać.

    Jeżeli to norma w silnikach, to ok. Nie będę dyskutował bo się nie znam.
    Ja w swoim turbo-dieslu wymieniam olej co 15 tys. Przejechałem nim grubo
    ponad 100 tys. w 3 lata a poprzedni właściciel 180 tys i wszystko gra. W
    związku z tym zamierzam się stosować do być może głupiej Twoim zdaniem
    zasady regularnej wymiany oleju i filtrów.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek