eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Moment a moc
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 280

  • 31. Data: 2010-09-24 13:22:04
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "gosmo" <t...@m...pl>

    Użytkownik "Wangog" <W...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:i7hkc5$poh$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    > Wytlumaczcie mi prosze dlaczego wszyscy i wszedzie podaja w 90% tylko moc
    > silnika wyrazona z KM?
    > Przeciez moc to predkosc a dopiero moment obrotowy to elastycznosc
    > silnika, przyspieszenie i frajda z jazdy.
    > Nauczylem sie tej zasady gdy najpierw mialem Carine E z moca 107 KM (125
    > Nm) a teraz posiadam C klase CDI ktora ma 125 KM i 300 Nm.
    > Jazda jest nieporownywalnie "ciekawsza".
    > Wiem ze diesle z zasady maja wiekszy moment ale to tutaj nie o to chodzi.
    > Wangog

    Równie dobrze, ja mógłbym spytać, dlaczego wszystkich interesuje tylko
    KM/KW/Nm? Bo ja wolałbym zobaczyć wykres tych Nm równy jak stół. A jeśli nie
    wykres to na drugim miejscu ilość cyklindrów i ich układ, Nm na trzecim
    miejscu, a KM/KW daleko po informacji jaka jest pojemność, czy jest turbo,
    intercooler itp. Ale nie pytam, bo dla mnie najważniejsza jest pojemność
    bagażnika, wygoda jazdy i bezpieczeństwo :-P


  • 32. Data: 2010-09-24 13:31:23
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Excite" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:i7i0u8$hlf$1@news.net.icm.edu.pl...
    >W dniu 24.09.2010 11:39, J.F. pisze:
    > To zadam pytanie które padło na pewnym forum i spowodowało długą
    > dyskusje z której wynikły dwa różne przekonania. Mając samochód z
    > silnikiem o stałym momencie obrotowym w przedziale np.
    > 2000-5000rpm:
    > 1) będzie przyspieszał tak samo pomiędzy 2000 a 3500 jak pomiędzy
    > 3500 5000rpm ponieważ silnik daje taki sam moment obrotowy na
    > koła
    > 2) pomiędzy 3500-5000rpm będzie przyspieszał mocniej niż w
    > przedziale 2000-3500rpm ponieważ silnik generuje większą moc

    > Bieg zawsze ten sam. Które stwierdzenie jest prawdziwe ?

    Skoro bieg jest ten sam, to oczywiscie 1.
    moment*przelozenie/promien kola = sila pociagowa.

    Oczywiscie sila*predkosc= masa*przyspieszenie*predkosc= moc
    wiec nie ma sie co dziwic ze to samo przyspieszenie przy wyzszej
    predkosci wymaga wiecej mocy, i ze wykresu silnika wynika ze przy
    wyzszych obrotach silnik te wyzsza moc dostarczy. (*)

    Tylko ze szybki kierowca bieg zmieni, z 2000 rpm zrobi sie
    powiedzmy 3000, przelozenie sie zmieni 1.5 raza i sila pociagowa
    tylez razy wzrosnie.
    Jak dojdzie do 5000 to znow zmieni i bedzie przyspieszal wolniej
    .. ale co zyskal to zyskal.

    J.

    P.S. A z (*) przy okazji wynika ze jak sie chce miec auto ktore
    nie tylko przy ruszaniu gumy pali, ale tez nie boi sie w trasie
    wyprzedzac, to i moc musi byc duza. I sam moment dynamicznego auta
    nie czyni - musi mu towarzyszyc moc. Za to co ciekawe - moment jest
    nieokreslony, moze byc dowolnie maly, byleby moc byla :-) Wszystko
    da sie na przelozeniach wyrownac.

    Jest w tym niestety jeden dalszy niuans - rozpedzanie mas
    wirujacych. Wada np lotniczych silnikow turbinowych - moc maja
    wielka, ale obroty i bezwladnosc tez i samo rozkrecenie turbiny
    trwa wieki .



  • 33. Data: 2010-09-24 13:36:50
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: " bobesh" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Excite <n...@n...pl> napisał(a):


    > To zadam pytanie które padło na pewnym forum i spowodowało długą
    > dyskusje z której wynikły dwa różne przekonania. Mając samochód z
    > silnikiem o stałym momencie obrotowym w przedziale np. 2000-5000rpm:
    > 1) będzie przyspieszał tak samo pomiędzy 2000 a 3500 jak pomiędzy 3500
    > 5000rpm ponieważ silnik daje taki sam moment obrotowy na koła
    > 2) pomiędzy 3500-5000rpm będzie przyspieszał mocniej niż w przedziale
    > 2000-3500rpm ponieważ silnik generuje większą moc
    >
    > Bieg zawsze ten sam.
    > KtĂłre stwierdzenie jest prawdziwe ?

    Drugie - jeśli pominiesz opory ruchu.
    A jak weźmiesz pod uwagę opory ruchu i prędkośc na tym biegu przy
    odpowiednich obrotach to może być róznie.

    B.



    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 34. Data: 2010-09-24 13:47:07
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Excite

    > To zadam pytanie które padło na pewnym forum i spowodowało długą
    > dyskusje z której wynikły dwa różne przekonania. Mając samochód z
    > silnikiem o stałym momencie obrotowym w przedziale np. 2000-5000rpm: 1)
    > będzie przyspieszał tak samo pomiędzy 2000 a 3500 jak pomiędzy 3500
    > 5000rpm ponieważ silnik daje taki sam moment obrotowy na koła 2)
    > pomiędzy 3500-5000rpm będzie przyspieszał mocniej niż w przedziale
    > 2000-3500rpm ponieważ silnik generuje większą moc

    Przestań czytać to forum bo najwyraźniej pisują tam sami ignoranci.
    Oczywiście na tym samym biegu będzie przyspieszał tak samo (pomijając
    opory ruchu), tyle że w aucie które ma moment obrotowy na silniku wysoko
    możesz zredukować bieg i mieć moment na kołach odpowiednio większy.

    --
    ignorance is bliss


  • 35. Data: 2010-09-24 13:47:31
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-09-24 13:10, Excite pisze:
    > W dniu 24.09.2010 11:39, J.F. pisze:
    >> Po drugie: przyspieszenie przy danej predkosci zalezy wprost od mocy -
    >> osiagalnej przy danych obrotach
    >> Nic tu nie trzeba interpretowac, tak po prostu jest :-)
    >
    > To zadam pytanie które padło na pewnym forum i spowodowało długą dyskusje z której
    wynikły dwa różne przekonania. Mając samochód z silnikiem o stałym momencie obrotowym
    w przedziale np. 2000-5000rpm:
    > 1) będzie przyspieszał tak samo pomiędzy 2000 a 3500 jak pomiędzy 3500 5000rpm
    ponieważ silnik daje taki sam moment obrotowy na koła
    > 2) pomiędzy 3500-5000rpm będzie przyspieszał mocniej niż w przedziale 2000-3500rpm
    ponieważ silnik generuje większą moc
    >
    > Bieg zawsze ten sam.

    Prawdziwe jest pierwsze (o ile "przyspieszał tak samo" = stałe przyspieszenie).

    Drugie nie jest prawdziwe, bo prędkość nie jest taka sama (patrz: "przy danej
    prędkości").

    A poza tym, J.F. równe dobrze mógł napisać że przyspieszenie przy danej prędkości
    zależy wprost od momentu na danych obrotach :) Po prostu mając daną prędkość
    i obroty (czy też co na jedno wyjdzie, prędkość i przełożenie skrzyni),
    chwilowe przyspieszenie możesz wyliczyć równie dobrze z mocy jak i z momentu.
    Fizyka na poziomie 1 klasy liceum + matma z podstawówki :)

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 36. Data: 2010-09-24 13:50:31
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-09-24 13:36, bobesh pisze:
    > Excite<n...@n...pl> napisał(a):
    >
    >
    >> To zadam pytanie ktĂłre padĹ?o na pewnym forum i spowodowaĹ?o dĹ?ugÄ?
    >> dyskusje z ktĂłrej wynikĹ?y dwa róşne przekonania. MajÄ?c samochĂłd z
    >> silnikiem o staĹ?ym momencie obrotowym w przedziale np. 2000-5000rpm:
    >> 1) bÄ?dzie przyspieszaĹ? tak samo pomiÄ?dzy 2000 a 3500 jak pomiÄ?dzy 3500
    >> 5000rpm poniewaĹź silnik daje taki sam moment obrotowy na koĹ?a
    >> 2) pomiÄ?dzy 3500-5000rpm bÄ?dzie przyspieszaĹ? mocniej niĹź w przedziale
    >> 2000-3500rpm poniewaĹź silnik generuje wiÄ?kszÄ? moc
    >>
    >> Bieg zawsze ten sam.
    >> KtĂłre stwierdzenie jest prawdziwe ?
    >
    > Drugie - jeśli pominiesz opory ruchu.

    Uściślijmy: drugie jest nieprawdziwe :)
    A pierwsze prawdziwe przy zerowych oporach właśnie.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 37. Data: 2010-09-24 13:53:18
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "Agent" <w...@o...ue>


    Użytkownik "Excite" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:i7i0u8$hlf$1@news.net.icm.edu.pl...
    >W dniu 24.09.2010 11:39, J.F. pisze:
    >> Po drugie: przyspieszenie przy danej predkosci zalezy wprost od mocy -
    >> osiagalnej przy danych obrotach
    >> Nic tu nie trzeba interpretowac, tak po prostu jest :-)
    >
    > To zadam pytanie które padło na pewnym forum i spowodowało długą dyskusje
    > z której wynikły dwa różne przekonania. Mając samochód z silnikiem o
    > stałym momencie obrotowym w przedziale np. 2000-5000rpm:
    > 1) będzie przyspieszał tak samo pomiędzy 2000 a 3500 jak pomiędzy 3500
    > 5000rpm ponieważ silnik daje taki sam moment obrotowy na koła
    > 2) pomiędzy 3500-5000rpm będzie przyspieszał mocniej niż w przedziale
    > 2000-3500rpm ponieważ silnik generuje większą moc
    >
    Ale czy uwzględniamy że wraz z wzrostem prędkości rosna opory (np.
    powietrza) czy nie?



  • 38. Data: 2010-09-24 13:54:27
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "Agent" <w...@o...ue>


    Użytkownik "Excite" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:i7i0u8$hlf$1@news.net.icm.edu.pl...
    >W dniu 24.09.2010 11:39, J.F. pisze:
    >> Po drugie: przyspieszenie przy danej predkosci zalezy wprost od mocy -
    >> osiagalnej przy danych obrotach
    >> Nic tu nie trzeba interpretowac, tak po prostu jest :-)
    >
    > To zadam pytanie które padło na pewnym forum i spowodowało długą dyskusje
    > z której wynikły dwa różne przekonania. Mając samochód z silnikiem o
    > stałym momencie obrotowym w przedziale np. 2000-5000rpm:
    > 1) będzie przyspieszał tak samo pomiędzy 2000 a 3500 jak pomiędzy 3500
    > 5000rpm ponieważ silnik daje taki sam moment obrotowy na koła
    > 2) pomiędzy 3500-5000rpm będzie przyspieszał mocniej niż w przedziale
    > 2000-3500rpm ponieważ silnik generuje większą moc
    >
    > Bieg zawsze ten sam.
    > Które stwierdzenie jest prawdziwe ?

    Moc silnika będzie się zwiększała proporcjonalnie do wzrostu obrotów



  • 39. Data: 2010-09-24 14:42:02
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 24 Sep 2010 12:54:20 +0200, Adam 'Chloru' Drzewososki
    <k...@c...net> wrote:

    > Wykres mocy na kołach... taaa.

    No co. Nie da się? :)

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 40. Data: 2010-09-24 15:20:07
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>


    > I tu odpowiedź na Twoje pytanie - dlatego podaje się moc silnika.
    > Jeżeli masz w takich samych samochodach dwa normalne silniki, nawet nie
    > wiesz jakie i oba mają po 100KM, to wiesz że oba zapewnią dość podobne
    > osiągi.
    > Oczywiście z dokładnością do stopnia dopasowania skrzyni biegów i
    > charakterystyki przebiegu mocy w funkcji obrotów.
    Fajnie to opisałeś. wypada jednak wspomnieć ze jeden z silników moze być
    maksymalnie wyżyłowany i mieć 100KM na granicy swoich mozliwości, blisko
    maksymalnych obrotów, a drugi mieć tylko 100KM w środku skali obrotów bo
    producent tak chciał.

    > Natomiast jeżeli masz dwa silniki - jeden ma 100Nm, a drugi 200Nm, to
    > nadal nie jesteś w stanie niczego zgadnąć jeżeli chodzi o osiągi które
    > będą w stanie zapewnić.
    > Równie dobrze ten co ma 200Nm może zapewniać znacznie gorsze osiągi,
    > albo znacznie lepsze. Nie wiadomo nic.
    > Dlatego ten parametr jest kompletnie bezwartościowy.
    >
    niemniej jednak podanie obydwóch parametrów czyli mocy (RPM) i
    momentu(RPM) było by konkretniejsze.

    ToMasz

    PS

    Z praktyki: dwa podobne autka dostawcze. zaledwie ok 60KM czyli mało.
    nieodśnieżany pochyły parking. ten samochód z małym momentem (jak sie
    okazuje na kołach również) miał zawsze kłopoty. zeby przebrnąć przez
    śnieg, musiał mieć wyższe obroty silnika. jak jedno koło złapało poślizg
    - stawał i nie umiał sie nawet wykopać po swoich śladach.
    Drugi: jedynka, strzał ze sprzęgła, silnik porzucał sie z oburzeniem
    przez parę sekund, potem samochód brnął jak czołg na niskich obrotach.

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 10 ... 20 ... 28


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: