  • 21. Data: 2009-01-14 22:19:52
    Temat: Re: Monitor Apple
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-14 23:14:06 +0100, Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f> said:

    > W miarę możliwości technicznych, tak.

    A porządne oprofilowanie, tylko ukryje?
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam
    JA
    www.skanowanie-35mm.pl

  • 22. Data: 2009-01-14 22:44:29
    Od: "see_you" <c...@g...pl>

    Użytkownik "usenet user" <usenet_user_usun@usun_op.pl> napisał w wiadomości
    news:gkl2qq$7pa$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    > czy iMac 20" posiada inna matryce niz wersja 24"? W tych modelach montuja TN czy
    SIPS?
    > Jak oceniacie przydatnosc tych matryc do pracy z foto? Daje sie je kalibrowac?
    > Zastosowania amatorskie z ambicjami :-) ale dobrze by bylo gdyby "kolory"
    przypominaly
    > kolory. Czy Dell 2009WFP bylby duzolepszym wyborem?

    2409 ma matryce TN, 2408 ma S-PVA.
    see_you

  • 23. Data: 2009-01-14 22:45:37
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    JA pisze:
    > A porządne oprofilowanie, tylko ukryje?

    Może ciut głębiej.

    Monitory kalibrowane mają z definicji wbudowaną własną tablicę koloru,
    dzięki czemu zniwelowane są typowe niepożądane cechy LCD.
    Najpoważniejszą jest skrzywienie charakterystyki jasności w literę "S".
    Przekontrastowany obraz. Docelowo ma być oczywiście liniowa. W procesie
    kalibracji, z dostępem do LUT monitora, można skorygować wpływ toru
    sygnałowego i niedoskonałości konkretnego egzemplarza monitora. Skutkiem
    tego, monitor "mapuje" to co dostaje z karty, na odcienie z własnej
    palety, które na ekranie wyglądają tak, jak mają w rzeczywistości wyglądać.

    Jeśli monitor nie ma wyżej opisanej możliwości, jedyną jest
    zmodyfikowanie LUT karty graficznej. Jednakże powoduje obcięcie palety.
    Przykładowo: Jeśli temperatura barwowa monitora, odbiega od założonej,
    jest za wysoka, obcina się kanał B. Powiedzmy 2 odcienie ze skraju. Niby
    nic, a jednak zawęża to zakres dynamiki kanału niebieskiego, a to
    zmniejsza ilość kombinacji 255 odcieni R * 255 odcieni G * 2 odcienie B.
    Proszę sobie policzyć, ile odcieni przestanie być wyświetlanych. W
    obrazie objawia się to utratą płynności przejść tonalnych. Ciężko
    powiedzieć, czy taka metoda zasługuje na określenie, "ukrywania"
    niedoskonałości monitora. Fakt, ukrywa, ale im monitor gorszy, tym daje
    większe skutki uboczne. Na wielu dostępnych na rynku urządzeniach,
    całkowicie uniemożliwia wyświetlenie gradientu w szarościach.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 24. Data: 2009-01-14 23:16:32
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Tom01 wrote:

    > No bo kalibracja, definicyjnie, to zmuszenie urządzenia do konkretnych
    > zachowań. Jeśli mamy mówić o kalibracji monitora, to musi mieć
    > technicznie taką możliwość. Powszechnie mylona jest kalibracja toru
    > video z monitorem.

    To moze mowmy o kalibracji zestawu karta+monitor i bedzie wtedy cacy...

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 25. Data: 2009-01-14 23:23:42
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-14 23:45:37 +0100, Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f> said:

> [...]
    > większe skutki uboczne. Na wielu dostępnych na rynku urządzeniach,
    > całkowicie uniemożliwia wyświetlenie gradientu w szarościach.

    Czyli jak nie kijem to pałką.
    Jak monitor nie może, ale jest kalibrowalny to obetnie to co dostaje z
    karty. Dobra nie obetnie, przerobi.
    Albo jak nie może i nie jest kalibrowalny, ale oprofilowany, to karta
    obetnie to czego monitor nie może i monitor nic nie będzie musiał po
    swojemu przerabiać.

    Wiem, nie jest to takie proste. Ale wątkotwrórca raczej nie będzie
    pracował na granicach percepcji. Coś mi mówi, że zależy mu na dobrym
    amatorskim standardzie, a nie na hi-endowej pracy ze zdjęciami
    tekstyliów czy innych takich.

  • 26. Data: 2009-01-14 23:29:40
    Od: usenet user <usenet_user_usun@usun_op.pl>

    Tom01 pisze:

    > W 20" jest TN.

    > Bardzo słabo.

    Czy Cinema Display 23" sa lepsze od iMac 24" i jak one wypadaja w
    zastosowaniach foto?

    u.u.

  • 27. Data: 2009-01-14 23:37:32
    Od: usenet user <usenet_user_usun@usun_op.pl>

    JA pisze:

> [...]
    > pracował na granicach percepcji. Coś mi mówi, że zależy mu na dobrym
    > amatorskim standardzie, a nie na hi-endowej pracy ze zdjęciami

    O to to wlasnie. Tyle, ze niech trawa bedzie zielona, skora ludzka
    wyglada jak skora a i w cieniach zeby mozna cos znalezc.

    u.u.

  • 28. Data: 2009-01-14 23:49:59
    Od: usenet user <usenet_user_usun@usun_op.pl>

    Tom01 pisze:

    > Nie trzeba tak daleko sięgać. Domowe Eizo Sxx21/31/32 jest sporo lepsze
    > od wyżej wymienionych.

    Czy najtanszy z serii ColorEdge, CE210W porownujac do FlexScan S2231W
    Wide, wart jest swojej ceny? Czy ma alternatywe w cenie ok. 3tys. netto?

    u.u.

  • 29. Data: 2009-01-15 09:41:37
    Od: d'plus <d...@t...pl>

    usenet user pisze:

    > O to to wlasnie. Tyle, ze niech trawa bedzie zielona, skora ludzka
    > wyglada jak skora a i w cieniach zeby mozna cos znalezc.
    >
    > u.u.

    też się z tym zgadzam. może ktoś poleci coś niedrogiego ale trzymającego
    poziom, bo niedługo będę sobie składał blaszaka to cięższych prac.

  • 30. Data: 2009-01-15 10:42:37
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    JA pisze:
    > Czyli jak nie kijem to pałką.
    > Jak monitor nie może, ale jest kalibrowalny to obetnie to co dostaje z
    > karty. Dobra nie obetnie, przerobi.

    Właśnie nie. Wyświetli to co dostanie z karty plus poprawki na
    niedoskonałość całego toru wyświetlania. W efekcie na ekranie będzie to
    co ma być.

    > Coś mi mówi, że zależy mu na dobrym
    > amatorskim standardzie, a nie na hi-endowej pracy ze zdjęciami
    > tekstyliów czy innych takich.

    Nie mówimy o high-end, tylko o podstawach poprawnego wyświetlania koloru.