    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: NOM - co się z tym stało?
    Date: Fri, 21 Jul 2017 16:36:42 +0200

    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...
    On Thu, 20 Jul 2017 22:47:15 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:

    >A skąd, pamiętam (bo korzystałem z tego prefixu) fakturę przysłał
    >właśnie NOM. Zresztą było o tym mówione od sanego początku, że faktur
    >z tpsa za to nie będzie. Było nawet wśród abonentów takie mniemanie
    >poparte różnymi dziwnymi plotkami medialnymi, że właśnie dlatego, że
    >tepsa tego faktrowac nie będzie to może te połączenia będą za darmo.

    Juz nie pamietam, ale TP sie oczywiscie bronila przed konkurencja na
    rozne sposoby.
    Pierwszy to byl "my nie mozemy fakturowac cudzych uslug, prawo
    zabrania".
    Ha, ha - a z 0-700 jakos nie mieli problemow :-)

    >Liczono na to, że NOM nie dostanie od tpsy danych abonentów
    >inicjujacych połączenie.
    >NOM w końcu przysłał fakturę ale było to z dość dużym opóźnieniem.

    A to inne zagadnienie i przed przekazaniem danych to TP bronilaby sie
    dlugo i IMO skutecznie.

    Mieli lepsze znajomosci w ministerstwie/UKE ? :-)

    >?? Jak wcześniej pisałem od samego początku mówiono, że fakturowania
    >z tepsy za to nie będzie. Stąd plotka za może się upiecze i
    >połączenia będą za darmo.

    Ja juz pamiecia nie siegam tak daleko, ale na grupie chyba bylo
    dyskutowane i w archiwum by sie znalazlo.
    Tylko zapomnial mi sie serwer z najlepszym archiwum :-)

    >Jak to możliwe, skoro wszystko i tak szło po łączach tepsy, więc
    >każde połączenie zestawione de facto było kosztem?

    Chyba nie.
    Nawet jesli lacza dzierzawil od TP, to po jakiejs ryczaltowej stawce
    za przeplywnosc, i tu mogl byc zysk.

    J.