  • Data: 2016-10-15 17:34:32
    Temat: Re: Na razie zabawka
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    > Rzeczywistość jest taka że za większą część bezrobocia w Stanach odpowiada
    robotyzacja fabryk. I tak ma być, to znaczy że jest postęp.

    W latach 90 mój wujek miał firmę robiącą wędliny.
    Sprzedawał ją do wielkich sieci.
    I bardzo narzekał na to że strasznie żyłują ceny.
    Ale minęło 20 lat...
    I teraz wujek albo firmy typu Piątnica czy Lubelski mają na tyle
    wyrobioną markę że same mogą dyktować warunki.
    I to jest OK chociaż na początku boli.

    Ale teraz budujemy taka fabrykę.
    Wydajemy mld $ na inwestycje.
    I dupa.
    Nikt od nas nie chce kupować tych samochodów.
    Bo ci którzy mogą to już mają.
    A ci co by chcieli to kasy nie mają.
    Wiec kasujemy nie tylko stanowiska robotnicze ale R&D.
    I cała otoczka białych kołnierzyków.
    A na końcu prezes fabryki wychodzi i gasi światło.
    I upada cały ekosystem.
    Czy w Angli coś produkuje się teraz?
    To tam przecież zaczęła się rewolucja przemysłowa.

    Obecni CEO patrzą przez pryzmat wyników finansowych w następnym Q1.
    Żeby mogli premie zebrać.
    Patrz VW i jego diesle w USA.
    Z drugiej strony jak czytam o jakiś maklerach którzy potrafili
    banki w których pracowali przekręcić na mld Euro.
    To ja wcale nie jestem pewien czy CEO w JPMorgan albo Citi wie co robi.

    Wiec obawiam się że na tym nikt naprawdę nie panuje
    czytaj nie wie gdzie chce dojść.
    I każdy myśli byle do pierwszego/emerytury.

    Czy możliwy jest dobrobyt bez pracy?

    Czyli co
    Czeka nas rewolucja ?
    http://www.sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/PrzebiegProc.xsp?nr