  • Data: 2016-10-17 12:55:38
    Temat: Re: Na razie zabawka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik suryga napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Wielka Brytania była źródłem Rewolucji Przemysłowej.
    >W połowie XIX wieku Anglicy zainwestowali miliardy funtów
    >w formie gotówki i know-how w różnych zakątkach świata.
    >Co teraz produkują ?
    >Pytanie nr 1: czy było warto?

    A zainwestowali ?
    Te kolonie to oni chyba po macoszemu traktowali, jesli w przemysl tam
    inwestowali, to chyba glownie surowcowy.

    Ale ... przyszedl rok 1940, jakos ta GB ze swoimi ~50mln obywateli
    potrafilo sie przeciwstawic Niemcom, ktorzy mieli 80mln wlasnych i
    chyba ze 200mln podbitych - a wiec pracujacych dla nich.

    >Oglądałem film z Tomem Hanksem w filmie Hologram dla króla.
    >Bohater filmu był prezesem firmy robiącej rowery dla dzieci.
    >Przeniósł fabrykę do Chin.
    >Chińczycy się nauczyli robić i przejeli rynek
    >Jedna z postaci pyta Hanksa-prezesa
    >Pytanie nr 2 Czy było warto?

    No coz, trzeba by odpowiedziec na 3 inne pytania:
    a) ile zarobil na tym przeniesieniu ... jakos tak korporacje co
    otwarly fabryki w Chinach wykazuja sie zyskami, a te co nie otwaly ...
    czesto ich juz nie ma :-)
    Zarobionych pieniedzy byc moze starczy dla rodziny na pare pokolen
    :-)

    b) ile by przezyl, gdyby nie przeniosl ... a konkurencja przeniosla,
    c) ile by przezyl, gdyby konkurencja tez byla taka madra ... ale
    Chinczycy sami opanowali produkcje. Rowerki dla dzieci to nie rakiety,
    a przeciez i rakiery robia.

    >Pracują ludzie na taśmie montażowej.
    >Zaczynają ich obowiązki przejmować roboty.
    >Czy będzie warto?

    Dla ludzi ... chyba warto. Po co sie meczyc przy tasmie.
    Tylko znow pare pytan dodatkowych:
    -czy sie wytworzy jakis system redystrybucji dobr, czy nie zdazy ...
    -czy przemysl nie zacznie sie martwic o swoje zyski i nie pogorszy
    tych produktow ... a potem zabraknie surowcow.
    Za to ludzie beda mieli zatrudnienie przy sortowaniu smieci :-)

    -koniec koncow ... Limes Inferior Zajdla ?

    >Zastanwiam się tylko czy lepiej mieć 10 letniego passata w UE gdzie
    >jest 1000km autostrad czy Bentleya w Afryce gdzie nie ma dróg.

    Nie ma drog, to trzeba Land Rovera :-)
    1000km to chyba juz w Polsce przekroczylismy, z ekspresowkami na
    pewno.

    A tak naprawde ... gdzie chcesz jechac ?
    1000km nawet w Bentleyu po europejskich drogach jest meczace/nuzace.

    Helikopter, samolot, latajacy talerz, teleporter ...

    Zreszta - skonczy sie ropa, to bedzie trzeba wrocic do sredniowiecza
    :-)

    J.