  • Data: 2016-10-17 12:16:09
    Temat: Re: Na razie zabawka
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 17 października 2016 18:07:56 UTC+9 użytkownik s...@g...com
    napisał:
    > Sorry za dużo dygresji.
    > Jeszcze raz.
    >
    > Wielka Brytania była źródłem Rewolucji Przemysłowej.
    > W połowie XIX wieku Anglicy zainwestowali miliardy funtów
    > w formie gotówki i know-how w różnych zakątkach świata.
    > Co teraz produkują ?

    Produkują bardzo dużo wysokotechnologicznych produktów/systemów z wysoką marżą.

    > Pytanie nr 1: czy było warto?

    Przejść z modelu "produkujemy dużo taniochy" na model "produkujemy mniej, ale drogich
    rzeczy"? Tak.

    > USA
    > Oglądałem film z Tomem Hanksem w filmie Hologram dla króla.
    > Bohater filmu był prezesem firmy robiącej rowery dla dzieci.
    > Przeniósł fabrykę do Chin.
    > Chińczycy się nauczyli robić i przejeli rynek
    > Jedna z postaci pyta Hanksa-prezesa
    > Pytanie nr 2 Czy było warto?

    Ale co było warto, nie przewidzieć że konkurencja będzie nieuczciwa? To ja mam
    jeszcze lepszą historię, niejaki Oddhner, Szwed taki, produkował w carskim
    Petersburgu maszynkę Brunsviga. Przyszli bolszewicy i mu zajebali (nie ukradli, tylko
    właśnie zajebali) tę fabrykę. Widzisz już że pytanie "czy było warto" jest po prostu
    głupie w takich przypadkach?

    > świat
    > Pracują ludzie na taśmie montażowej.
    > Zaczynają ich obowiązki przejmować roboty.
    > Czy będzie warto?

    Zależy. Już pisałem od czego. Podział dóbr, takie tam nudne sprawy.

    > Wiem pytania są pod tezę.
    > Zastanwiam się tylko czy lepiej mieć 10 letniego passata w UE gdzie
    > jest 1000km autostrad czy Bentleya w Afryce gdzie nie ma dróg.
    > No i co zrobić z 99% ludzi?

    No to już filozujesz. Lepiej być młodym, bogatym i zdrowym.