    Date: Wed, 08 Jan 2014 22:33:39 +0100
    From: Smok Eustachy <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nachlany tramwajarz zabił dwie osoby w Łodzi

    W dniu 08.01.2014 20:46, KS pisze:
    /.../
    > A sprzątaczki też? :)

    Też. I biurwy. Wszyscy to wszyscy. Ale żeby prezes miał do roboty
    trzeźwy przychodzić - to się w pale nie mieści.

    W skali społeczeństwa:

    1. Alkomat przy mównicy sejmowej.
    2. Alkomat przy każdym poselskim fotelu.
    3. Alkomat we wszystkich samochodach rządowych. I GPS z automatycznym
    pomiarem prędkości i mandaty za przekraczanie.
    4. Alkomat na posiedzeniach Rady Ministrów itp.

    > Takie kontrole trzeźwości powinny być wpisane w statuty i umowy
    > kierowców zawodowych oraz motorniczych. Tu nie powinno być mowy o
    > zaufaniu pracodawcy do pracownika.
    > MPK jako firma publicznego zaufania, która ponosi odpowiedzialność za
    > tysiące pasażerów, nie może sobie pozwolić na takie luki i błędy.

    Jak ludzie zobaczą, że każdy to każdy. Oni pod pretekstem kontroli robią
    kolejną represję.

    > Też? A gdzie jeszcze jest dobrym pomysłem?

    W autobusie i metrze. I w Pendolino.

    > Alkomat zintegrowany z zapłonem tak. W innej formie to bzdura.

    Wystarczy że wysyła sygnał do dyspozytora.

    > Lepszą formą jest kamera obserwująca oczy kierowcy i aplikacja. To
    > pozwala nie tylko rozróżnić reakcje trzeźwego od pijanego, ale też
    > potrafi zareagować na mocno zmęczonego kierowcę.

    Taniej będzie dodać każdemu szoferowi strażnika.