    Subject: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <1...@4...net>
    <3...@g...com>
    <gnqbbykvgvqw$.19o0nbvb1ypx5.dlg@40tude.net>
    <5cb5ed79$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cb5ee6a$0$491$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cb5f18c$0$474$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cb5f308$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Marcin N <m...@o...pl>
    Date: Tue, 16 Apr 2019 18:21:18 +0200

    W dniu 2019-04-16 o 17:20, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Zaprezentuj ten eksperyment :-)

    Służę.
    Współczesne samochody podają chwilowe zużycie paliwa mierząc ilość
    wtryśnięć paliwa do cylindrów. Wiedzą bardzo dokładnie, ile tego paliwa
    zużyły. Na potrzeby "komputerów pokładowych" zaokrąglają ten pomiar, ale
    nic nie stoi na przeszkodzie, żeby odczytywać niezwykle dokładnie, ile
    paliwa zużyto. Różnicę rzędu szklanki na tysiąc kilometrów wykryją z
    łatwością.

    Ktoś podał wcześniej, że zużycie paliwa można oszacować na 1 litr na 1
    kWh. W zaokrągleniu to 10 godzin pracy samochodu z włączonymi światłami.
    Powinno wyjść około 100 ml na godzinę na same światła.

    Trzeba by się podłączyć z jakimś sprzętem diagnostycznym, który potrafi
    odczytać, ile wtryśnięć paliwa dokonuje samochód - i gotowe.

    A potem: hamownia przez godzinę ze światłami, drugą godzinę bez świateł.

    --
    MN