  • 11. Data: 2013-07-16 11:20:41
    Temat: Re: Naprawa chlodnicy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości
    >Przetarla mi sie na boku chlodnica (od klaksonu), o tak:
    >http://s8.postimg.org/3rmmne491/20130715_191623.jpg
    >Jak to naprawic? Kleic jakims distalem czy lutowac? Jak lutowac to
    >czym? Znalazlem jakies spoiwo Alu8000 co niby chwyta juz w 400 st. C
    >tylko ile to warte?

    A to w ogole jest aluminium ? Boczki chyba czesto sa z plastiku.

    >W zakladzie od naprawy chlodnic gosc mi krzyknal 100 PLN, nie zebym
    >nie mial ale wydaje mi sie, ze troche chce mnie wydymac...

    No coz, rynek ustala ceny :-)

    J.

  • 12. Data: 2013-07-16 11:23:46
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-07-16, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A to w ogole jest aluminium ? Boczki chyba czesto sa z plastiku.

    Aluminium, jakby byl plastik to juz bym dawno zakleil epoksydem ;-)

    > No coz, rynek ustala ceny :-)

    W rynku sie jeszcze nie rozeznalem, narazie dzwonilem tam gdzie
    najblizej mam.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 13. Data: 2013-07-16 11:25:33
    Od: Bartłomiej Kacprzak <b...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 2013-07-16 10:40, AZ pisze:
    > Widać że nigdy chłodnicy nie miałeś naprawianej przez "fachowca" za
    > "flaszkę".
    Za to ja miałem profesjonalnie zespawany stelaż z alu za dziękuję w ASO
    Renault.
    Usługa objęła szlifowanie spawu i malowanie.

    Miałem również wycenę z warsztatu na zasadzie: 800 pln bo to panie jest 4
    godziny roboty i rozebranie połowy motocykla.
    Sam wymieniłem uszkodzoną pierdółkę pod swoim garażem w 45 minut. Z czego 15
    poświęciłem na wyciągnięcie podkładki z pomiędzy dwóch plastików. Nie
    dlatego że musiałem, tylko żeby było tak jak na początku :)

    > No cóż. Człowiek musi wszystkiego spróbować.
    Ty już próbowałeś czy masz warsztat?

    Bo teraz to ze świecą szukać _uczciwego_ mechanika. Teraz zdecydowana
    większość jest nastawiona na jednokrotne wydymanie klienta.

    pozdrawiam

    --
    Bartek
    Niebieska9'99

  • 14. Data: 2013-07-16 11:27:12
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-16 11:23, AZ pisze:

    > Aluminium, jakby byl plastik to juz bym dawno zakleil epoksydem ;-)

    > W rynku sie jeszcze nie rozeznalem, narazie dzwonilem tam gdzie
    > najblizej mam.

    Wczoraj za pospawanie skrzyni zapłaciłem 30zł ze sprawdzeniem wycieków.
    Nieszczelność gabarytowo niewiele większa od Twojej na chłodnicy.

    Lewis

  • 15. Data: 2013-07-16 11:29:34
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    > Tank osobówki kosztuje około 350zł gdzie w tydzień lub dwa wylatasz to
    > lekko po mieście. To nie jest dymanie.
    > ZUS 1000zł. To też nie jest dymanie.
    > Utrzymanie małego warsztatu (strzelam) 2-3 tysie/m.
    > Koszt wyposażenia warsztatu. Studnia bez dna.
    > O podatkach nie wspominam i o kosztach utrzymania pracownika.
    >
    > A Ty bredzisz że stówka za profesjonalną naprawę ze sprawdzeniem i próbą
    > szczelności tudzież gwarancją to dymanie. Ja pierdole.

    Chodzi Ci o to, że ta 100-ka to mniejsze dymanie niż inne ? Chyba na miarę
    biznesu jaki się robi.

  • 16. Data: 2013-07-16 11:32:27
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-07-16 10:52, AZ pisze:

    > Widziales chociaz zdjecie i uszkodzenie? Nie potrzebuje calej super
    > otoczki "panie to kupa roboty, no i sprawdzic to tez trza itd.". Tak
    > jak mowilem, nie mam oporow placic za robote ale jezeli ktos probuje
    > grac w gre "przytne glupka i nawet nie zauwazy jak go wydymalem" to
    > ja sie w to nie bawie.

    Ty, poszedłeś do profesjonalnego zakładu i za profesjonalną usługę
    usłyszałeś cenę i się burzysz. Nie wiesz że w większości przypadków
    płaci się za efekt i jakość a nie za to jak i co zostało zrobione?
    Ty wiesz jak w pizdę dostanie ten punkt naprawiony w zimie gdy
    temperatura będzie tego punktu wahać się od powiedzmy od -15 do + 95stC?
    Jakie tam zajebiste naprężenia będą powstawały? Taki spaw szybko
    zostanie zweryfikowany.

    Ja bym zapłacił stówę i do tematu już nie wracał i o nim zapomniał. Ale
    to ja. Ty zaoszczędzisz 30 no może 50zł i będziesz miał fastrygę która
    wytrzyma może wieki lub "trzy" dni. Jak trzy dni to zaś demontaż i zaś
    szukanie
    lepszego "fachowca" tańszego od stówy. Mnie na takich przyznam się nie
    stać. Szkoda nerwów, straconego czasu i pieniędzy.

    Zdjęcie widziałem. Nie wystarczy położyć gluta w miejscu tylko tej
    dziurki jak łepek od szpilki? Pojęcia nie masz. Jak to fachowiec
    wszystko oczyści i przygotuje pod spaw, to dziura powiększy się i to nie
    źle.
    To nie jest pęknięcie tylko przetarcie nie małej powierzchni.
    --
    Krzysiek

  • 17. Data: 2013-07-16 11:40:12
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-07-16, Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> wrote:

> [...]
    > temperatura będzie tego punktu wahać się od powiedzmy od -15 do + 95stC?
    > Jakie tam zajebiste naprężenia będą powstawały? Taki spaw szybko

    A skad Ty wiesz gdzie ja poszedlem i czy jest to profesjonalny zaklad?
    Bajki o naprezeniu na spawie wielkosci 10mm^2 to mozesz sobie dzieciom
    opowiadac.

> [...]
    > lepszego "fachowca" tańszego od stówy. Mnie na takich przyznam się nie
    > stać. Szkoda nerwów, straconego czasu i pieniędzy.

    Tyle, ze ten co zrobi to za 30 zrobi to samo co ten za 100. Roznica bedzie
    taka, ze ten co wzial 30 to wzial tyle ile kosztowala go robota i zeby
    uczciwie zarobil, a drugi wezmie 100 bo mysli, ze na naiwnego trafil.

> [...]
    > źle.
    > To nie jest pęknięcie tylko przetarcie nie małej powierzchni.

    Tak, tak...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 18. Data: 2013-07-16 11:42:39
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-07-16, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

    > Wczoraj za pospawanie skrzyni zapłaciłem 30zł ze sprawdzeniem wycieków.
    > Nieszczelność gabarytowo niewiele większa od Twojej na chłodnicy.

    No ale wg. tego co pisze Krzysztof robote masz na pewno wykonana
    nieprofesjonalnie i rozpadnie sie to za 3 dni :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 19. Data: 2013-07-16 11:43:05
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-07-16 11:25, Bartłomiej Kacprzak pisze:
    > Ty już próbowałeś czy masz warsztat?

    Próbowałem.

    > Bo teraz to ze świecą szukać _uczciwego_ mechanika. Teraz zdecydowana
    > większość jest nastawiona na jednokrotne wydymanie klienta.

    W takim żyjemy pierdolonym kraju, że życie polega na dymaniu. System cię
    dyma z każdej strony, a żebyś ty się utrzymał, musisz dymać innych.

    Ale są uczciwi mechanicy. To że stawki mają realne to nie znaczy że chcą
    ciebie wydymać.
    --
    Krzysiek

  • 20. Data: 2013-07-16 11:44:00
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-16 11:42, AZ pisze:

    > No ale wg. tego co pisze Krzysztof robote masz na pewno wykonana
    > nieprofesjonalnie i rozpadnie sie to za 3 dni :-)

    Dobrze że moja skrzynia o tym nie wie :)

    Lewis