  • Data: 2019-07-12 00:42:47
    Temat: Re: Nasza przyszłość
    Od: CTP <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 11 lipca 2019 23:17:20 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:
    > Pojazdy autonomiczne rozwiążą ten problem - ale to nie będzie zaraz...

    O ile w ogóle to nastąpi. Moc obliczeniowa potrzebna do obsługi AI takiego pojazdu
    będzie wymagała dużej ilości energii, której raczej nie da się uzyskać z generatora o
    tak małych gabarytach. Auto będzie musiało przetwarzać terabajty informacji na
    sekundę, dokładnie tak jak ludzki mózg i posiadać równie gigantyczne zasoby pamięci o
    błyskawicznym dostępie. Trzeba by tam zainstalować jakąś mini elektrownię atomową.
    No chyba, że pojazdy nie będą w pełni autonomiczne, tylko sterowane z jakiejś
    gigantycznej centrali. Ale to będzie już trochę ryzykowne dla samych pasażerów, bo co
    się stanie jak przy dużej prędkości straci łączność?
    Ja wiem, że już mamy asystentów pasa i inne wodotryski ale to raczej wspomagacze dla
    kierowców w określonych warunkach drogowych, które stanowią raczej nikły procent
    wszelkich możliwych zdarzeń. Niewiele ma to wspólnego z AI.