  • Data: 2019-07-12 16:27:52
    Temat: Re: Nasza przyszłość
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 11 Jul 2019 15:42:47 -0700, CTP wrote:
    > O ile w ogóle to nastąpi. Moc obliczeniowa potrzebna do obsługi AI
    > takiego pojazdu będzie wymagała dużej ilości energii, której raczej nie
    > da się uzyskać z generatora o tak małych gabarytach.

    Oj tam, bez przesady.

    > przetwarzać terabajty informacji na sekundę, dokładnie tak jak ludzki
    > mózg i posiadać równie gigantyczne zasoby pamięci o błyskawicznym
    > dostępie. Trzeba by tam zainstalować jakąś mini elektrownię atomową.

    No właśnie - ludzki mózg. Ten nie potrzebuje żadnej elektrowni atomowej
    do działania, energii wymaga nie więcej (a nawet wielokrotnie mniej) od
    byle sprężarki do klimatyzacji.

    Ja wiem - jeszcze jesteśmy daleko od wytworzenia mózgu pozytronowego. Ale
    technologia cały czas gna do przodu, a i cały jeden ludzki mózg jest
    niepotrzebny do prowadzenia samochodu. Kierować autem potrafi byle
    półgłówek (co doskonale widać na drogach), do tego grając jednocześnie na
    smartfonie. Samochodowy Cylon mógłby mieć 10% zdolności ludzkiego mózgu,
    pożerając przy tym 100x więcej energii, i to już byłby git. Niedasię? Ja
    tam jestem dobrej wiary.

    Mateusz