  • 71. Data: 2018-02-11 20:07:21
    Temat: Re: Nauka programowania FPGA
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2/11/2018 8:00 PM, Marek wrote:
    > Można, ja tak mówię podsumowując ostatnie 30 lat jakie mam do czynienia
    > z oprogramowaniem.

    Mam do czynienia z róznej jakości softem zawodowo. Sam na codzień piszę
    w C++. Nie ma możliwości abym mógł choć 1/4 technik zarzadzania jakością
    przenieśc do C bezstratnie. Po prostu to zbyt prymitywny język. W
    doddatku im wieksza apliakcja tym większa szansa że jest napisana w C++
    ponieważ tak jest sensowniej. Znowu to subiektywne poczucie z
    aplikacjami z jakimi mam kontakt na codzień, rownież od środka.

    > Nie miałem na myśli embedded.

    Mozna pisać dobry kod w C ale wydaje się to trudniejsze niż pisanie
    dobrego kodu w C++. Problem tylko że (prawie) nikt nie pisze w C++.
    Zazwyczaj pisze się w C+.

  • 72. Data: 2018-02-11 20:45:23
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

> [...]
    > narzedzi korzystają. Tam gdzie musza (wojsko, medycyna, lotnictwo)
    > wymuszane jest to odgórnie i przynosi efekty - najlepszym miernikiem
    > tych efektów jest wyrosniecie w ostatnim czasie tysięcy firm
    > sprzedających narzedzia do podnoszenia jakości na wiele sposobów nie do
    > pomyslenia przez legacy. Tam gdzie można tłuc dziadostwo znajdziesz całe
    > pokłady programistów soft i hard dla których czas zatrzymał sie 40 lat
    > temu jak skończyli studia i co gorsza swoje żałosne techniki i niby
    > wiedze przekazują młodszym, często siłą. Trudno, trzeba mieć twardą

    Czekamy na pojawienie się narzędzi które będą kontrolować te narzędzia
    kontrolujące.

    jp

    --

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 73. Data: 2018-02-11 21:06:51
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2/11/2018 8:45 PM, jacek pozniak wrote:
    > Czekamy na pojawienie się narzędzi które będą kontrolować te narzędzia
    > kontrolujące.

    Przepelni Ci się stos. Sugeruje otwarcie oczu, horyzont nie jest tak daleko.

  • 74. Data: 2018-02-11 21:24:40
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Sebastian Biały wrote:

    > Przepelni Ci się stos. Sugeruje otwarcie oczu, horyzont nie jest tak
    > daleko.
    Może sie przepełni, może nie.

    Myślisz, że te Staśki i Zenki nie byli kiedyś młodzi i pełni zapału.

    Może po latach dochodzą do wniosku, że życie jest zbyt krótkie aby wypełniać
    je tylko technikaliami, które zresztą, dość często, po czasie, okazują się
    nikomu nieprzydatnymi. Wolą czerpać radość z ciekawszych rzeczy.

    Ale postęp musi być, REWOLUCJA trwa... i wiadomo co zrobi z tymi co ją
    wdrażają.

    jp

    --

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 75. Data: 2018-02-11 21:31:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2/11/2018 9:24 PM, jacek pozniak wrote:
    > Może sie przepełni, może nie.
    > Myślisz, że te Staśki i Zenki nie byli kiedyś młodzi i pełni zapału.

    Być może, ale ja też młody nie jestem a oczy mam szeroko otwarte. Wiek
    jest częstą wymówką ale chyba najbardziej żałosną jaką można usłyszeć.

    > Może po latach dochodzą do wniosku, że życie jest zbyt krótkie aby wypełniać
    > je tylko technikaliami, które zresztą, dość często, po czasie, okazują się
    > nikomu nieprzydatnymi. Wolą czerpać radość z ciekawszych rzeczy.

    To nie na temat. Jesli potrzebujesz pleść wianki to na emeryturę i tyle.
    Jeśli rysujesz pudełka z drutami to życze jak najlepiej. Przeciez nie ma
    przymusu orientacji w postępie. Każdy znajdzie sobie jakąs niszę. Warto
    aby z tej niszy jednak nie pokrzykiwał na tych co im się chce iść do przodu.

    > Ale postęp musi być, REWOLUCJA trwa... i wiadomo co zrobi z tymi co ją
    > wdrażają.

    Nie. To jest faktyczna rewolucja. Nie ma powrotu do tandety choć tandeta
    będzie ciągle straszyła i będzie ciągle jakimś procentem PKB i będzie
    ciągle kula u nogi. Nic nie poradzę, takie jest odwieczne prawo natury.
    Warto jednak aby legacy programmers zdawali sobie sprawę z tego że sa
    legacy. To pomaga w spuszczaniu powietrza.

  • 76. Data: 2018-02-11 21:41:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 11 Feb 2018 20:03:50 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Ja nie chcę oglądać co jest na kanale. Ja chce szybko dotrzec 3
    > kanały
    > wyżej. Tutaj jest z reszta bład projektowy: jakiś misio
    > wykoncypował że
    > przeciez nie po to się klika gora dół żeby nie oglądać co się
    > wyklikało.

    Tuner Multimedii jest tak samo idiotyczny w kwestii przełączania
    kanałów, o zerowej responsywnisci nie wspominając (z naklejką Java
    powered, a jakże). Po czasie odkryłem, że pewna sekwencja klawiszy na
    pilocie powoduje szybkie przewijanie nr kanału bez przełączania
    obrazu, który można później zatwierdzic i dopiero wtedy przełączy
    się na wybrany kanał. Poszukaj, może też masz taką funkcję.

    --
    Marek

  • 77. Data: 2018-02-11 21:48:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Feb 2018 20:03:50 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > Myślisz że mnie to bedzie jakoś specjalnie martwić że zjada 10W zamiast
    > 2W? Komfort bywa cenniejszy. Pstryk i mam.

    Tylko nie mowmy ze "system startuje".

    Bo on chodzi caly czas, a "goracy start" pochodzi od tego, ze procesor
    jest naprawde goracy :-)

    > Ja nie chcę oglądać co jest na kanale. Ja chce szybko dotrzec 3 kanały
    > wyżej. Tutaj jest z reszta bład projektowy: jakiś misio wykoncypował że
    > przeciez nie po to się klika gora dół żeby nie oglądać co się wyklikało.

    Dla mnie blad projektowy to jest zarzadzanie ta setka kanalow.
    Rzadko mam potrzebe o 3 kanaly nizej/wyzej.

    Poprzedni TV mial fajna funkcje - przelacz na poprzedni kanal.
    Troche dopracowac, zeby to bylo kilka ostatnich kanalow i moze sie do
    czegos nada.

    Albo po prostu przestac placic za kablowke, tylko za jakis serwis
    filmowy, kilka kanalow informacyjnych i szybki internet.

    > W końcu znalazłem wiertła o sensownych parametrach do łupania w betonie
    > bloku z lat 70. Ale kosztowało mnie to sprawdzenie kilku z róznych
    > miejsc. Więc to że można to wiadomo. To że nie mozna "tak po prostu"
    > mnie przeraża.

    > Nie, ono wytrzyma 300. Róznica jest taka że musisz wiertla zmieniać co
    > chwile a takim po prostu pracujesz. Komfort psychiczny tez ma swoją cenę.

    Tylko trzeba je znalezc. A w internecie pelno wiertel, i wszystkie
    "najlepsze".

> [...]
    > kontroli jakości. C++ pozwala to zrobic zupełnie inaczej i w dodatku
    > bezkosztowo. Problem w tym że przecięnego klikacza na '51 nie obchodza
    > jakieś fanaberie o kontroli jakości, on da Zenkowi, Zenek przytaknie
    > głowa i na produkcję. Kto by się tam bawił w coverage czy unit testy, do
    > dla tych hipsterów w rurkach. Efektem czego mój sterownik pieca
    > węglowego wesoło popycha węgiel do retorty jak piec przekroczy 90
    > stopni. Nie, nie pytaj o logikę czy jakiś tam zdrowy rozsądek. Zamiast
    > niej jest certyfikat. I to jakiegos Głównego Urzędu.

    Ale skad wiesz, czy sterownik pisal jakis stary pracownik w C, czy
    mlody zdolny w C++ ?

    J.

  • 78. Data: 2018-02-11 22:08:44
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2/11/2018 9:48 PM, J.F. wrote:
    > Tylko nie mowmy ze "system startuje".
    > Bo on chodzi caly czas, a "goracy start" pochodzi od tego, ze procesor
    > jest naprawde goracy :-)

    W Bravii też a i tak startuje 10 sek. Ponadto procesor nie musi być
    gorący żeby być gotowym do odpalenia. Od dziesiątek lat mamy uspienie
    CPU jako podstawowy ficzer a bravia w tym modelu jest tak prymitywna że
    wystarczy mały SRAM na cały ten "OS". Czyli fullstop jest jak
    najbardziej możliwy. Ale po co :D Suweren kupi, przecież to Sony.

    > Dla mnie blad projektowy to jest zarzadzanie ta setka kanalow.
    > Rzadko mam potrzebe o 3 kanaly nizej/wyzej.

    Ja zaś często. Interesujące kanaly (bajki dla dzieci) leżą N kliknięć
    dalej od siebie. Wpisywanie numeru to też rodzaj przygody, tutaj już nie
    wiem jak mozna było to spieprzyć, przypuszczam że są wymagane jakieś
    interesujące zdolności psychiczne aby to osiągnąć.

    > Poprzedni TV mial fajna funkcje - przelacz na poprzedni kanal.
    > Troche dopracowac, zeby to bylo kilka ostatnich kanalow i moze sie do
    > czegos nada.

    Wiele TV/dekoderów to ma, ale to nie działa w trybie o ktorym mowie. 3
    kanaly wyzej mogę zrobić bez patrzenia na pilota. Aby "pooprzedni kanał"
    działal tak samo musze wklepać numer a to wymaga patrzenia. To nie
    rozwiązuje problemu. To tylko workaround który nie działa.

    > Albo po prostu przestac placic za kablowke, tylko za jakis serwis
    > filmowy, kilka kanalow informacyjnych i szybki internet.

    Dlatego mam Netflixa i powoli przygotowuje rodzinę do rezygnacji z nc+.
    Problem w tym że Netflix miał Hobbita i nie ma. Miał Trumana i nie ma.
    Miał i nie ma. Taka smutna rzeczywistość, płacisz za niewiadomoco
    zależne od niewiadomoczego.

    > Ale skad wiesz, czy sterownik pisal jakis stary pracownik w C, czy
    > mlody zdolny w C++ ?

    Nie ma znaczenia w czym pisał, może pisał w Pythone, w środku z resztą
    AVR. Ważne że nie została przetestowany pod taką ewentualność. W
    przypadku typowego projektu poprawnie zarządzanego to nie miało by
    miejsca bo stany krańcowe (tutaj: możliwa detonacja kotła) sa sprawdzane
    jako pierwsze i sprawdzane napraaaaawdę porządnie i dodatkowo chronione
    albo hardware (odcięcie dmuchawy jak za gorąco poza CPU) albo
    przynajmniej specjalnymi technikami programowania które działają jak
    asercje bezpieczeństwa w kodzie. Nie przypuszczam aby ktokolwiek takimi
    duperelami zawracal sobie głowę bez względu na wiek czy wybrany język.
    To dla hipsterów w rurkach (na marginesie: to taka opinia znajomego
    programisty o tym czy warto stosować wizytację zamiast dynamic cast).

  • 79. Data: 2018-02-12 08:28:37
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

> [...]
    > Warto jednak aby legacy programmers zdawali sobie sprawę z tego że sa
    > legacy. To pomaga w spuszczaniu powietrza.
    Skąd ta pewność, że sam nie będziesz robił tandety albo nie uczestniczysz w
    robieniu tandety?

    jp

    --

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 80. Data: 2018-02-12 11:33:31
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Zazwyczaj pisze się w C+.

    Z C do C++ przeniosłem się mniej więcej w 1989r, ale jeśli dobrze Cię
    zrozumiałem i przyłożę ten sposób oceny do swojego pisania to powinienem
    uznać, że piszę w C i pół plusa :).
    P.G.