  • Data: 2014-09-01 19:10:02
    Temat: Re: Nie ma to jak chmura
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "atm" <...@v...pl> wrote in message
    news:540484e7$0$2366$65785112@news.neostrada.pl...

    > W tej chwili jeszcze zadnen z duzych graczy (w tym wypadku Apple) jeszcze
    > sie nie wypowiedzial.

    A więc zgodzisz się chyba, że spuszczanie im batów za złe
    zabezpieczenia jest zdecydowanie przedwczesne, nie?

    > Chyba jednak zgodzisz sie, ze ciezko uwierzyc w wersje,
    > ze 100 celebrytow mialo na tyle beznadziejne hasla, ze dalo sie je
    > "odgadnac" brute forcem?

    Po pierwsze - jak najbardziej jest mi łatwo uwierzyć w wersję, że
    mnóstwo ludzi będzie mieć słabe hasła...

    Po drugie - nie wiemy ile kont próbowano, testowano, i jaki procent
    z tej liczby udało się do konta wejść, więc ciężko powiedzieć jak
    prawdopodobna jest to sprawa.

    Po trzecie - nie potrzeba tutaj brute forca. Hasła odgaduje się taką
    metodą tylko u ludzi których nie znasz. Tu mamy do czynienia
    ze znanymi ludźmi którzy mają konta na Tweeterze, Facebooku,
    grają w filmach, udzielają się publicznie... Nie musisz używać
    brute force... Możesz użyć inteligencji. Chodząc po Hollywood
    można łatwo taką "gwiazdę" spotkać na ulicy gadającą przez telefon,
    widać co ma a z tego co używa wynika czy warto próbować iDrive,
    DropBoxa czy co tam jeszcze jest dostępne... Ludzie często mają
    nazwy kont do Tweetera, Facebooka czy e-maila lub dropboxa
    używające tej samej frazy - łatwo więc poznać nazwę konta.
    A potem hasło - ktoś niedawno przytaczał na grupie pecet artykuł
    alarmujący na temat jakie hasła ludzie mają do kont - na pierwszym
    miejscu było '1234' - uwierzyłbyś? Na drugim miejscu imie
    członka rodziny (kobiety zwykle mają tu imię dziecka) plus ostatnio
    wymóg mieszania cyfr i liter sprawił, że te mamuśki do imienia
    synalka dodają dwie cyfry roku jego urodzenia...
    Myślę, że jak byś zrobił listę 100 osób w swojej firmie i ich haseł
    to 70-90 osób miałoby hasło w jakiejś takiej formie.

    Podsumowując - nie zgodzę się że ciężko uwierzyć, absolutnie nie.

    > Jesli jednak przyjac ten scenariusz to tez swiadczy o slabych
    > zabezpieczeniach - uzytkownik a szczegolnie uzytkownik
    > sprzetu Apple powien byc zabezpieczony odgornie przed wprowadzeniem zbyt
    > prostego do zlamania hasla.

    Bredzisz. Szlag by mnie trafił gdyby taka firma narzucała odgórnie
    trudniejsze wymogi do haseł niż już są. I poszedłbym do innego
    providera. To nie Pentagon czy KGB aby używać 128-znakowych haseł.