  • Data: 2018-11-18 09:58:56
    Temat: Re: Niezmienniki pętli
    Od: AK <n...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-11-18 00:10, Maciej Sobczak wrote:

> [...]
    interfejs
    > od implementacji? Zwłaszcza wtedy, gdy jakieś warunki faktycznie należą do
    interfejsu? Akurat
    > niezmienniki pętli należą do implementacji (i potrafią pięknie zaciemnić kod), ale
    takie rzeczy
    > jak "parametr powinien być między 0 a 20" albo "wartość zwracana powinna być w
    zakresie indeksów
    > tablicy" to intefejs. I może da się to wtedy zapisać gdzieś w okolicy deklaracji
    tak, żeby
    > użytkownik to widział (i mógł się pod to sprawdzić)? Tak działa SPARK i przyznam,

    Np. w Pythonie do takich rzeczy (DBC) dobrze nadają sie dekoratory
    funkcji/metod/klas (ich dzialanie jes o wiele szersze/bardziej
    dynamiczne niz dekoratory/annotacje z innych jezykow programowania
    np.Javy).

    > Nie zawsze sama koncepcja programistyczna musi ją przekreślać.
    > Tzn. to nie musi być wina DbC, że kod jest nieczytelny.

    Racja.

    > A może wtedy należy odwrócić kolejność i zamiast szukać języka, gdzie to jest
    > czytelne (albo zamiast doklejać DbC do używanego języka), można taki język zrobić?
    > W sensie - zamiast rezygnować z DbC, bo jest nieczytelny, zróbmy język tak,
    > żeby to było czytelne. To nie są zupełnie teoretyczne pytania.

    ..czasem wystarczy w danym jezyku dobrze to zaiplementowac.
    Np. w Pythonie "od lat" stosuję zope.interface i bardzo sobie chwalę

    https://pypi.org/project/zope.interface/
    https://zopeinterface.readthedocs.io/en/latest/
    np.
    https://zopeinterface.readthedocs.io/en/latest/READM