  • Data: 2018-11-19 21:18:14
    Temat: Re: Niezmienniki pętli
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    > Warto przyjrzeć się językowi Idris i typom zależnym. Twórca Idris, Edwin Brady,
    > opowiada tutaj o nim z humorem:
    > https://www.youtube.com/watch?v=zSsCLnLS1hg

    Po po pierwsze, primo:
    1. C++ jest zupełnie wystarczający do wszystkiego. A to co nie produkcyjne może być w
    Bash lub Pythonie. Robiąc w Www musimy jeszcze znać Html i JavaScript. A jak chcemy
    zrobić bazkę to dodatkowo Sql. Jest tego dość by mieć czego się uczyć przez 5 lat!

    Po drugie, primo:
    2. W języku programowania jest najważniejsze by był kompilowany do kodu maszynowego
    (niżej nie zejdziemy - chyba że jeżyki opisu sprzętu Vhdl/Verilog są nam
    niestraszne).

    Po trzecie, primo:
    3. Nie język programowania z Ciebie robi programistę, ale algorytmy jakich używasz.

    Więc może sobie oszczędź tych wyjazdów z "odlotowymi" językami programowania, bo to
    wrabianie w stratę czasu na bzdury! Lepiej już zaprojektować jakiś program (poćwiczyć
    projektowanie) z jakimiś ciekawymi algorytmami (poćwiczyć projektowanie algorytmów i
    ew. złożoność obliczeniową), a potem zastanowić się co w naszym dotychczasowym stylu
    kodowania było nie tak i to zakodować to wg najnowszych pomysłów i spostrzeżeń
    (poćwiczyć kodowanie). To jest racjonalne a nie strata czasu na kolejny (zbędny)
    język programowania. Jak nie rozumiesz tego: to jest tak jak byś pożyczał od kogoś
    innego instrukcję obsługi samochodu i się jarał jakie wymienione są tam ficzery - to
    paranoja masz swój wózek i masz gdzieś ficzery wymienione w instrukcji kumpla - co
    najwyżej można na temat tych ficzerów pogadać 5 min a nie czytać o tym tydzień!!!

    Do trzeciego primo mam takie spostrzeżenie: zastanawiasz się czasem co programujesz
    na co dzień?!? Czy nie jest tak, że przez prawie czas po prostu kopiujesz zmienne z
    jednego miejsca w drugie?!? walcząc przy tym z jakimś obcym Api?!?

    Ja np w ciągu pół roku zakodowałem tylko jeden algorytm z prawdziwego zdarzenia
    (problem producenta i konsumenta), co mi zajęło parę dni (walka z Api gniazdek i
    funkcją select Linux-a). Natomiast przez pozostały czas tylko kopiuję z jednego w
    drugie (wyświetlanie danych, zapisy do bazy i edycja parametrów urządzeń). Ale i tak
    jestem zadowolony, że mam tą robotę. Dobre jest to, że ten spadkowy projekt
    opanowałem i prowadzę ku końcowi. A teraz przygotowujemy się do stworzenia nowego
    ciekawego systemu z kilkoma algorytmami (ale i tak kopiowania danych będzie pewnie
    95% kodu systemu).