    From: viktorius <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    Date: Thu, 19 Jan 2017 09:01:09 +0100
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <587f1a4f$0$15209$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <587f4df2$0$645$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <o5nmla$e0b$1@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <o5nqpe$ffe$1@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <o5o119$kif$1@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    > Bo ja tam wiem... Ludzie na przykład po domach w gry grają, a tam
    > (podobno) takie przekierowanie do czegoś bywa potrzebne.

    To chyba w dawnych czasach. Teraz jest port triggering, jakaś usługa
    chce, to mu router przekieruje, na czas sesji.

    > Ten internet też się nazywa "stacjonarny".

    Żeby to odróżnić od mobilnego, nie przypisanego do lokalizacji :)

    > No więc właśnie znany jest mi przypadek, że panowie z ABW pojechali
    > do innego miasta. Bo tam używany był router, z którego nie skasowano
    > loginów neostrady (działa? działa. więc po co zmieniać?) No a tepsa
    > po loginach określała abonenta.

    Błąd osoby która sprzedając cokolwiek nie wyczyściła danych.

    > Przypadku udostępniania komuś tego ciągu dziwnych znaczków nie znam.
    > Bo i po co ktoś by to robił?

    Patrz wyżej, może specjalnie ten login został na routerze?
    Internet stacjonarny jest dopisany do lokalizacji, więc od razu wiadomo
    gdzie jechać.
    To tak, jakbyś u siebie zostawił sieć WiFi bez hasła. Ktoś podłącza się
    do Ciebie, pisze maila, że bomba w skarbówce/innym urzędzie.
    Smutni panowie przyjadą tam, gdzie kończy się kabel. Jak nie bedziesz
    mieć logów kto sie podłaczył, to leżysz.
    Dlatego hot spoty mają logowanie na stronie web, zawsze pozostanie jakaś
    informacja dodatkowa, mail, telefon, nick, nazwisko.

    > W pierwszej neostradzie tak było, z maską /30 i DHCP skojarzone
    > z MAC routera.

    Na pilocie zrobili najprościej, przy masówce trzeba było zmienić koncepcję.

    --
    viktorius