  • 41. Data: 2017-01-16 13:34:19
    Temat: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar napisał:

    > Znaczy ma LTE i jest WiFi-HotSpotem.

    Brak cywilizacji w jakimś kraju nie powinien wpływać na działanie
    własnego WiFi-HotSpota. Czy ja znowu czegoś nie rozumiem?

    --
    Jarek

  • 42. Data: 2017-01-16 13:44:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan Waldemar napisał:

    >Brak cywilizacji w jakimś kraju nie powinien wpływać na działanie
    >własnego WiFi-HotSpota. Czy ja znowu czegoś nie rozumiem?

    Jakies ustawienia roamingu moga byc istotne ... albo operator karty
    SIM, ktory ma umowe operatorami niemieckimi, francuskimi, belgijskimi
    ... ale nie polskimi.

    J.

  • 43. Data: 2017-01-16 13:47:58
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Marek <f...@f...com> napisał(a):
    > Tak, w sensie internetu. Wszystkie inne media "transportowe" to ślepa
    > uliczka.

    I będziesz płacił za dostęp do Internetu z samochodu? Jaki będzie koszt
    słuchania muzyki powiedzmy 3 godziny dziennie? Co z zapewnieniem
    odpowiedniej przepustowości i minimalizacji lagów na obszarze kraju? To ja
    już wolę FM.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 44. Data: 2017-01-16 13:49:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości grup
    >Znaczy ma LTE i jest WiFi-HotSpotem.

    No coz, z jednej strony dobre rozwiazanie, bo zasilanie wbudowane i
    nie trzeba kabla do telefonu, z drugiej ... jak rozumiem drugi
    abonament, trudno oszacowac potrzebna wielkosc transferu, i te
    cholerne telefony jak sa polaczone przez wifi, to czesto uwazaja, ze
    moga transmitowac bez ograniczen.
    Update wszystkich aplikacji zrobic i systemu ...

    J.

  • 45. Data: 2017-01-16 13:54:24
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 16.01.2017 um 13:44 schrieb J.F.:
    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
    l...

    > Jakies ustawienia roamingu moga byc istotne ... albo operator karty SIM,
    > ktory ma umowe operatorami niemieckimi, francuskimi, belgijskimi ... ale
    > nie polskimi.

    Z czeskimi i słowackimi też. Ale dokładnie tak jest. Samochód ma umowę z
    Vodafone, a oni się jeszcze z polskimi operatorami nie dogadali w
    sprawie roamingu. Połączenia audio działają.

    Waldek

  • 46. Data: 2017-01-16 13:56:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości
    W dniu niedziela, 15 stycznia 2017 19:05:25 UTC+1 użytkownik Luke
    napisał:
    >Ale takie rozwiązanie jest bez sensu.
    >Tak jak policzono niżej taki RMF musial by mieć rury grube albo kazdy
    >dostawca internetu musial by oferować "jakieś" proxy broadcastowe.
    >To sie nie uda bo sie firmy nie dogadają.
    >Bo czemi ISP ma dokłądac sobie problemu aby rmf-owi bylo lepiej?

    Aby klient byl zadowolony.
    A i niekoniecznie za darmo ze strony RFM ... wicie rozumicie -
    najlepiej by bylo, jakbyscie mieli do naszej sieci bezposrednie lacze.

    Oferuja fejsbuka czy youtube, to czemu nie RFM ? Ciekawe tylko kto
    komu placi ...

    A propos
    http://www.wosp.org.pl/final/historia-finalow#24

    "Nawet 1,96 Gb/s - wyniósł maksymalny ruch internetowy podczas 24.
    Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. To o ponad połowę
    więcej niż w poprzednim roku, zaś w porównaniu do wyniku sprzed dwóch
    lat natężenie wykorzystania łączy wzrosło ponad dwukrotnie - wynika z
    danych Atmana. "

    To bylo rok temu - ciekawe jak w tym roku ... Atman sie nie zatkal ?

    J.

  • 47. Data: 2017-01-16 13:57:07
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 15.01.2017 18:45, Marek pisze:
    > kraju
    >
    > Sebastian chyba opisywał jakieś chińskie radia smochodowez wifi czy
    > nawet z modułem gsm.

    Zasięg też Chińczycy zapewniają?

    MJ

  • 48. Data: 2017-01-16 13:57:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Jakies ustawienia roamingu moga byc istotne ... albo operator
    > karty SIM, ktory ma umowe operatorami niemieckimi, francuskimi,
    > belgijskimi ... ale nie polskimi.

    Ale to roaming LTE, a nie Hotspot WiFi. Czy operator sieci mobilnej
    w ogóle może mieć wpływ na urządzenie, w którym pracuje modem? Ja
    chyba w ogóle nie rozumiem idei "samochód z łączem LTE i hotspotem
    WiFi". LTE za darmo nie jest, ludzie to mają w swoich telefonach,
    które zawsze noszą przy sobie. Gdyby samochód z tego korzystał przez
    WiFi w celu "grania radiem", to nawet może mieć sens. Ale w drugą
    stronę? Osobny abonament do samochodu?

    --
    Jarek

  • 49. Data: 2017-01-16 13:58:43
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 16.01.2017 13:49, J.F. pisze:
> [...]
    > ograniczen.
    > Update wszystkich aplikacji zrobic i systemu ...

    Co komu po tym LTE jak zasięgu nie ma.

    MJ

  • 50. Data: 2017-01-16 14:00:44
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 16.01.2017 um 13:49 schrieb J.F.:
> [...]
    > ograniczen.
    > Update wszystkich aplikacji zrobic i systemu ...

    Znaczy w tej chwili mi to dzwoni, bo przez rok mam to za friko. W
    telefonie mam i tak flat i transfer 20GB/miesiąc w abonamencie, ale moi
    synowie nie mają, więc jest ok. Po roku musiałbym płacić chyba coś koło
    10EUR/miesiąc, ale jeszcze nie wiem, czy przedłużę. Karty SIM jako
    takiej toto nie ma, numeru jawnego też nie.

    Waldek