  • 111. Data: 2014-01-08 16:17:34
    Temat: Re: Nowe pomysły rządu na walkę z pijanymi kierowcami - LOL
    Od: KS <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2014-01-08 00:04, the_foe pisze:

    > zapytałbym premiera, jaki jest sens posiadania alkomatu przez
    > abstynenta?

    Taki sam sen jak posiadanie fiuta przez księdza ;)

    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm

  • 112. Data: 2014-01-08 18:56:07
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 07.01.2014 o 23:55 Adam <a...@p...onet.pl> pisze:

    > Konwencja Wiedeńska. Prawdopodobnie Dziennik Ustaw (Dz. U. z 1988 r. Nr
    > 5, poz. 40).

    W przypadku alkomatów Konwencja nie ma zastosowania - nie stanowią one
    wyposażenia auta, ma je mieć przy sobie kierowca, tak jak Prawo Jazdy.

    TG

  • 113. Data: 2014-01-08 19:15:22
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-07 23:55, Adam pisze:

    > Konwencja Wiedeńska. Prawdopodobnie Dziennik Ustaw (Dz. U. z 1988 r. Nr
    > 5, poz. 40).
    >
    > Jest tam m.in. zapis, iż policja drogowa nie ma prawa nakładania mandatu
    > na kierowców samochodów zagranicznych, wyposażonych zgodnie z wykazem
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > wynikającym z rodzimego prawa o ruchu drogowym, ale niewystarczająco z
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > punktu widzenia kraju, przez który przejeżdżają.

    Konwencja wiedeńska mówi o *wyposażeniu samochodów*. Alkomat jest
    wyposażeniem *kierowcy*, a nie *samochodu*

    > Konwencja ponadto jest nadrzędna względem krajowych przepisów drogowych.

    Nie znasz prawa najwyraźniej - tylko w przypadku konfliktu pewnych
    zapisów ma pierwszeństwo, a nie jest nadrzędna względem krajowych
    przepisów drogowych.

  • 114. Data: 2014-01-08 19:17:24
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-08 01:14, J.F. pisze:

    > U nas, we Francji moze byc inaczej.

    Spokojnie można przyjąć, że we Francji jest tak samo jak w Polsce.

  • 115. Data: 2014-01-08 19:20:18
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-08 18:56, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > W przypadku alkomatów Konwencja nie ma zastosowania - nie stanowią one
    > wyposażenia auta, ma je mieć przy sobie kierowca, tak jak Prawo Jazdy.

    Obawiam się, że tłumaczyć można długo...

  • 116. Data: 2014-01-08 22:35:52
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-01-08 19:15, Artur Maśląg pisze:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Konwencja wiedeńska mówi o *wyposażeniu samochodów*. Alkomat jest
    > wyposażeniem *kierowcy*, a nie *samochodu*

    Dzięki za sprostowanie. Muszę doczytać.
    Jednak z tego, co pamiętam, to z konkluzja z wielu dyskusji
    internetowych i artykułów w kilku czasopismach wynikało, iż obowiązuje
    (za granicą) wyposażenie adekwatne do kraju rejestracji pojazdu.
    Nie zauważyłem zróżnicowania na "wyposażenie samochodu" i "wyposażenie
    kierowcy".

    Tak z boku:
    Jadąc "do ruskich" nie bardzo wyobrażam sobie zabieranie prezerwatyw -
    dla mnie subiektywnie byłoby to uwłaczające. Dla żony nie potrzebuję ;)

    > Nie znasz prawa najwyraźniej - tylko w przypadku konfliktu pewnych
    > zapisów ma pierwszeństwo, a nie jest nadrzędna względem krajowych
    > przepisów drogowych.

    Zgadza się masz rację. Zanadto uprościłem, za duży skrót myślowy.

    A z Prawa o ruchu Drogowym, powiązanych ustaw i rozporządzeń, to już
    pewnie dużo więcej zapomniałem, niż dzisiejsza "młodzież" była w stanie
    się w ogóle się nauczyć czy w ogóle przeczytać ;)

    Ale pomimo przejeżdżania kilkudziesięciu tys. km. rocznie różnymi
    samochodami - a zdecydowanie nie lubię marnować czasu ;) - tylko raz na
    kilka lat mam spotkanie z policjantami, i to najczęściej do rutynowej
    kontroli :)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 117. Data: 2014-01-08 23:03:25
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-01-07 18:19, Artur Maśląg pisze:

    > oficjalne stanowiska władz
    > francuskich jest takie, jakie podałem. Apteczka czy nożyczki to
    > wyposażenie samochodu - alkomat kierowcy.

    Możesz w jakiś sposób podeprzeć te twierdzenia?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 118. Data: 2014-01-08 23:08:38
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-01-07 19:52, masti pisze:
    > teoria zbiorów to teraz w pierwszej klasie podstawówki
    > jest

    Nie.

    Pozdr,

  • 119. Data: 2014-01-08 23:26:40
    Temat: Re: Nowe pomysły ... konwencja.
    Od: "Jatakitam" <m...@b...pl>

    > Konwencja Wiedeńska. Prawdopodobnie Dziennik Ustaw (Dz. U. z 1988 r. Nr
    > 5, poz. 40).
    >
    > Konwencja ponadto jest nadrzędna względem krajowych przepisów drogowych.
    >
    > Adam.

    Nie masz racji.
    Konwencja Wiedeńska nie jest nadrzędna względem krajowych przepisów
    drogowych. Konwencja Wiedeńska jest umową międzynarodową i państwo
    może ją ratyfikować lub nie. Polska ją ratyfikowała.
    Obywatela obowiązuje konstytucja, ustawy, rozporządzenia, a nie konwencja.

  • 120. Data: 2014-01-08 23:34:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jatakitam,

> [...]
    > może ją ratyfikować lub nie. Polska ją ratyfikowała.
    > Obywatela obowiązuje konstytucja, ustawy, rozporządzenia, a nie konwencja.

    Nie masz racji. Obywatela i PAŃSTWO obowiązuje konstytucja,
    ratyfikowane konwencje i umowy międzynarodowe, ustawy i
    rozporządzenia. W tej kolejności właśnie.

    --
    Best regards,
    RoMan