  • 131. Data: 2013-03-10 09:49:55
    Temat: Re: Nowy polski procesor
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Mar 2013 01:27:34 +0100, Janko Muzykant napisał(a):

    > Mało przyszłościowe to jest nasze życie. Tak, fachowcy przed emeryturą z
    > reguły mają w pupie rozwój i jest to jak najbardziej postępowanie
    > rozsądne i zoptymalizowane.

    My tu o kierownictwie firmy - fachowcow przed emerytura mozna tak
    wykorzystac. Bardziej rozwojowe projekty lepiej powierzyc mlodszym :-)

    > Naprawdę, nie rozumiem, co wam przeszkadza jeszcze jeden procesor na
    > rynku, na którym głównie buduje się mrugałka.

    Nic nam nie przeszkadza, szczegolnie ze "na rynku" to on chyba nie bedzie,
    bo cos mi sie wydaje ze to jest projekt w VHDL.

    Tylko chwalic sie nie ma czym. Ani "osiagnieciem", ani tym ze Polacy jakas
    prehistorie odgrzebuja. Szczegolnie ta godna ciezkiego pogrzebu (tzn
    takiego, zeby juz nie wstal).
    No ale jak znajda kogos kto to kupi i zaplaci - gratulacje.

    J.

  • 132. Data: 2013-03-10 11:10:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Anerys napisał:

> [...]
    > (dla szybszej obsługi kolejne wywołania zmiennej łańcuchowej są kładzione
    > pod spodem poprzedniego), to teoretycznie system powinien wykonać "garbage
    > collection", wtedy sprawdza, ile jest rzeczywiście zajętej pamięci, użyte,
    > niepotrzebne już obszary są uwalniane, a nasze wywołanie (i w ogóle użyte
    > zmienne łańcuchowe, jeśli jest ich więcej) znów jest przepisywane na górę.
    > Wnikliwy obserwator zauważy chwilowe wstrzymanie wykonywania programu - w
    > tym czasie system odśmieca pamięć, przygotowujc ją do nowego cyklu
    > zapełniania. Widać, tu stało się inaczej.

    Zdecydowanie inaczej. Tutaj nie śmieci przepełniały pamięć, a tylko
    użyteczne informacje. Skoro na pamięc obrazu trzeba było 800B (a może
    nawet 825), to z jednego kilobajta pozostawało około 200 bajtów. To
    naprawdę niewiele. Może powyższy program jeszcze działał (tego aż
    tak dokładnie nie pamiętam), ale taki, który używał zmiennych i na
    przykład wywoływał generator liczb losowych, już się kładł gdzieś tak
    w przedostatniej linii ekranu.

    Mimo tego dało się na tym komputerze to i owo policzyć. Pod warunkiem,
    że nie kazało mu się zbyt wiele wyników pisać na ekranie. Na pokazanie
    białego ekranu potrzeba było tylko 25 bajtów RAM.

    --
    Jarek

  • 133. Data: 2013-03-10 12:03:21
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 10.03.2013 01:20, Janko Muzykant wrote:

    > A ja widzę, że specjalizowanym pilotem będzie co najmniej szybciej.

    Wliczając w to czas potrzebny na odnalezienie pilota? "Odnalezienie
    pilota" na smartphonie to 2 kliknięcia.

    Michoo

  • 134. Data: 2013-03-10 15:47:59
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-03-10 12:03, Michoo pisze:
    > Wliczając w to czas potrzebny na odnalezienie pilota?

    Ja zawsze trzymam w szufladzie ze skarpetkami.

    > "Odnalezienie
    > pilota" na smartphonie to 2 kliknięcia.

    A smarfon jest przylepiony do rękawa :)

    Panowie, przekonywać to możecie siebie. Telefon w charakterze
    uniwersalnego narzędzia do wszystkiego będzie dla mnie zawsze tylko
    ciągle niedopracowanym bublem. Przetestowane wielokrotnie.

    --
    pozdrawia Adam
    /a czego będziemy się bać w tym sezonie?/

  • 135. Data: 2013-03-10 15:59:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-03-10 09:49, J.F. pisze:
    > My tu o kierownictwie firmy - fachowcow przed emerytura mozna tak
    > wykorzystac. Bardziej rozwojowe projekty lepiej powierzyc mlodszym :-)

    Swoją drogą, dziś rozwojowe projekty oznaczają głównie przetrwanie w
    perspektywie najbliższego czasu...

    > Tylko chwalic sie nie ma czym. Ani "osiagnieciem", ani tym ze Polacy jakas
    > prehistorie odgrzebuja. Szczegolnie ta godna ciezkiego pogrzebu (tzn
    > takiego, zeby juz nie wstal).

    To już inna inszość - kompleksów w narodzie chyba rekordowa ilość więc
    jak komuś coś wyjdzie, nawet jeśli to niewiele znaczy, to przy okazji
    oplucia go ile się tylko da, można cokolwiek z dumy ugryźć.

    --
    pozdrawia Adam
    /odkąd wiem, że mogę, nie muszę. Odwrotnie też działa, ale jest mniej

  • 136. Data: 2013-03-10 16:14:59
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 10 Mar 2013 01:25:33 +0100, Janko Muzykant napisał(a):

    > Nie, jeszcze jest np. taki Płatnik, który wysyłanie deklaracji pięciu
    > osób realizuje w czasie, w którym mógłby zestawić statystyki wyglądu
    > wszystkich ziemian.

    Odczyt danych z elektronicznych liczników energii elektrycznej przez
    tzw. optozłącze (coś podobnego do Irda) odbywa się wciąż z zawrotną
    prędkością 4800bps - pobranie kompletu danych zajmującego mniej niż
    200kB trwa kilka-kilkanaście minut. Ponoć jest tak wolno ze względu na
    chęć zapewnienia niezawodności przesyłu danych...
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 137. Data: 2013-03-10 16:40:13
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-03-09 22:45, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Na czym niby ta wina miałaby polegać ?

    Wielbiciel windowsów ?

    Ano tak jakoś jest , że OSX od bardzo bardzo dawna działał tak, że
    użytkownik nie musi się wku...iać różnymi kretyńskimi pomysłami i
    problemami.

    ale nie mam zamiaru tu flejma prowadzić. Jak ktoś kocha windowsy, to
    jego problem.

  • 138. Data: 2013-03-10 16:42:37
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Co do wywołania X=USR(Y) - C64 też to miał, a jak się postarać, to po
    > wykonaniu pod X bywała nawet podstawiona wartość zmiennej, tym się nie
    > bawiłem, ale widziałem listingi programów, co tak robiły. Czy w Atarynce
    > też?

    Chyba tak.

    (chcę wykorzystać ten komputerek do pewnych celów, jak najbardziej
    > pokojowych).

    Jasne, Korea Północna też tak mówi o swoim programie jądrowym...

  • 139. Data: 2013-03-10 18:04:57
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 10.03.2013 15:47, Janko Muzykant wrote:

    > Ja zawsze trzymam w szufladzie ze skarpetkami.

    > A smarfon jest przylepiony do rękawa :)
    >
    > Panowie, przekonywać to możecie siebie.

    Nie muszę - ja to wiem ;) Naprawdę prościej kliknąć stronę na
    smartphonie niż iść odczytać temperaturę fermentacji.

    > Telefon w charakterze
    > uniwersalnego narzędzia do wszystkiego będzie dla mnie zawsze tylko
    ^^^^^^^^
    Dla nas nie - i tyle na ten temat.

    Michoo

  • 140. Data: 2013-03-10 18:26:22
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 10.03.2013 16:14, badworm wrote:
> [...]
    > 200kB trwa kilka-kilkanaście minut. Ponoć jest tak wolno ze względu na
    > chęć zapewnienia niezawodności przesyłu danych...

    Ma to sens, 115200 po IR potrafi być wrażliwe na otoczenie (przynajmniej
    jak się to składa na płytce stykowej ;) )... Ale czyżby o kodowaniu
    namiarowym nikt tam nie słyszał?

    Michoo