eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowy polski samochód za jedyne 229 tys... USD :-) › Re: Nowy polski samochód za jedyne 229 tys... USD :-)
  • Data: 2017-03-28 23:13:02
    Temat: Re: Nowy polski samochód za jedyne 229 tys... USD :-)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Tue, 28 Mar 2017 10:51:54 +0200, T. napisał(a):

    >> Taaa... :)
    >>
    >> O ile jeszcze w przypadku supersamochodów można iść w miarę przetartą
    >> ścieżką kupowania układów napędowych od innych producentów i dopłacania za
    >> przekroczone normy emisji CO2, to próbując wypuścić auto na rynek masowy
    >> nie ma żadnych szans żeby jakiś inny producent chciał sprzedać własny napęd
    >> (hodując sobie konkurencję).
    >>
    >> A opracowanie własnego silnika od podstaw, który będzie konkurencyjny i
    >> spełniał obecne normy emisji, jest tak drogie że europejskie koncerny nie
    >> muszą się obawiać nawet chińskiej konkurencji.
    >>
    >
    > Precedensy były - choćby silniki Isuzu z Jelcza. O ile się nie mylę
    > fiatowskie też są montowane do fordów. Tym bardziej sprzedaż dla
    > niszowego producenta nie powinna być zagrożeniem.

    Tak koncerny między sobą to różne interesy robią - ci im to, tamci im coś
    innego. A pomiędzy jeszcze wielcy dostawcy np. Bosch, Magneti Marelli,
    Denso itp.
    Ale o ile wielki z wielkim to interes zrobi, to raczej marny interes mają w
    pomocy w wystartowaniu sobie konkurencji która kto wie czy za chwilę nie
    stanie się poważna.

    Ta Syrenka z Kutna to z tego co się orientuję, to mechanicznie jest Opel
    Adam.
    Nawet jeśli przekonać by Opla żeby sprzedawał im silniki i układ napędowy,
    no to napewno Opel sprzeda to do Kutna drożej niż sprzedaje sam sobie i
    samo to już znacznie podroży taką Syrenkę, bo zarobić na niej będą chciały
    dwie firmy, a nie tylko jedna.

    A opracowywanie takich rzeczy to duży problem - po pierwsze to jest
    wszystko robione przyrostowo. Kolejną generację silników opracowuje się na
    poprzedniej, raczej się nie startuje z wymyślaniem od zera.
    Po drugie kardy - w Polsce może być bardzo trudno o ludzi z potrzebnym
    doświadczeniem i wiedzą.
    Po trzecie patenty.
    Po czwarte normy emisji - wyśrubowane tak że nikt ich obecnie nie spełnia,
    ale dla wielkich to nie problem. A nowy na rynku będzie musiał spełnić
    wszystkie, zawsze, uczciwie - po to właśnie one są.
    Po piąte konkurencja - jak ktoś wyprodukuje auto mniej więcej takie jak
    inne to mało kto to kupi. Bo jaki ma być argument za taką Syrenką a nie
    czymś znanym i sprawdzonym? Żeby ktoś to kupił musi być albo dużo tańsze,
    albo lepsze.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: